» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Op bijgaande foto is de bekeurde auto te zien die volgens mij niet in de zone staat.

Bijlagen:
Anoniem.jpg
Anoniem.jpg [ 562.57 KiB | 458 keer bekeken ]
wernert
Pro
 Bericht 

'Nee mijnheer, de pijl wijst naar de dichtstbijzijnde betaalautomaat.' :D

Parkeervak
Master
 Bericht 
wernert schreef:
'Nee mijnheer, de pijl wijst naar de dichtstbijzijnde betaalautomaat.' :D

Ik had ook dat idee :lol:

R
Master
 Bericht 
Leiden? bij het station?

Als die pijl voor de parkeerautomaat is, zou dat daarbij moeten staan?

bert65
Master
 Bericht 
Staat de auto op het trottoir?

TheTTDriver
Respect
 Bericht 
artikel 67 van rvv beschrijft het volgende over onderborden

Artikel 67

1
Onder verkeersborden aangebrachte onderborden kunnen inhouden:
a.
een nadere uitleg van het verkeersbord;
b.
ingeval op een onderbord uitsluitend symbolen voorkomen: het verkeersbord geldt slechts voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag;
c.
ingeval op een onderbord het woord "uitgezonderd" in combinatie met symbolen voorkomt: het verkeersbord geldt niet voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag.
2
Indien het beoogde verkeersgedrag wordt aangegeven door middel van teksten of tekens al dan niet in combinatie met symbolen, blijkt het beoogde verkeersgedrag uit het onderbord.
3
Symbolen op onderborden hebben dezelfde betekenis als die welke in bijlage 1 zijn opgenomen.

ook komt dit onderbord niet voor in bijlage 1. Ik verwacht dus dat de zone alleen is aan de rechterzijde van het verkeersbord. Het onderbord verwijst namelijk naar het verkeersbord. Of ben je al een zonebord tegengekomen, en is dit een herhaling van de zone betaald parkeren?

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Auto staat niet op de stoep maar in een parkeerhaven. Is in Nijmegen.

Bounty
Master
 Bericht 

Nijmegen staan toch zoneborden bij het inrijden van de betaalzone.

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Bounty schreef:
Nijmegen staan toch zoneborden bij het inrijden van de betaalzone.

Weet ik niet; buurmeisje heeft daar geparkeerd. Maar dan nog wijst de pijl naar mijn idee naar waar de zone is. Zone en de pijl zijn de enige aanduidingen die niet in het kader staan

Parkeervak
Master
 Bericht 
Is dit bord daar eigenlijk niet te klein voor?

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
TheTTDriver schreef:
Of ben je al een zonebord tegengekomen, en is dit een herhaling van de zone betaald parkeren?

Zou er dan geen herhaling op moeten staan?

zandbak
Master
 Bericht 
Hier dus:
https://www.google.nl/maps/@51.8412637, ... 312!8i6656

Vlak bij het centrum van Nijmegen. Beetje naïef om te denken dat het daar al gratis parkeren is

Voorbij het spoor is het voorbij zo te zien:
http://opendata.nijmegen.nl/kaartviewer ... Mobiliteit

R
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Beetje naïef om te denken dat het daar al gratis parkeren is

Nouja, in Leiden is het ook gratis parkeren op 100 meter van de achterzijde van het station.

Kwibus
Master
 Bericht 
TheTTDriver schreef:
Het onderbord verwijst namelijk naar het verkeersbord.

Er is geen onderbord. De pijl maakt deel uit van het bord zelf.

Ik vind dit wel een twijfelgeval; je zou kunnen opmaken dat de zone zich inderdaad alleen rechts van het bord bevindt. Aan de andere kant zou dat gezien de situatie daar wel vreemd zijn. Een symbool voor de pijl van b.v. een betaalautomaat zou verstandig zijn.

Rover
Master
 Bericht 
Ik zou toch echt denken dat de zone rechts begint.

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Vandaar bezwaar gemaakt. Eens kijken wat de rechter ervan vindt. Daar zal het wel weer op uitdraaien

zandbak
Master
 Bericht 
edjejanssen schreef:
Weet ik niet; buurmeisje heeft daar geparkeerd. Maar dan nog wijst de pijl naar mijn idee naar waar de zone is. Zone en de pijl zijn de enige aanduidingen die niet in het kader staan

Als je van het Keizer Karelplein komt, kom je een bord met betaald parkeren tegen. Dat staat gewoon zichtbaar in de rijrichting.
Dat bordje waar jij het over hebt staat dwars, lijkt me niet dat je daar vanuit kan gaan dat dat de einde van de zone is.

Iets verderop dan waar jouw foto is genomen kom je een bord einde betaald parkeren tegen (en na de kruising weer opnieuw een bord betaald parkeren)
https://www.google.nl/maps/@51.8400479, ... 312!8i6656

boersma
Master
 Bericht 
Het feit dat we het hier al verschillend interpreteren geeft al aan dat het niet duidelijk is.
Grote kans dat je gelijk krijgt ivm onduidelijkheid van de pijl. Kan mij voorstellen dat je denkt dat de zone rechts van het bord is.
Probeer bij je bezwaar anders vergelijkbare situaties aan te geven waarbij het onderbord met pijl aangeeft dat het bord geldig is aan die zijde.
Waarom zou de pijl hier de locatie van de parkeerautomaat moeten aangeven? Dat is toch nergens zo?
Pijlen geven juist vaak aan waar het bord voor geldt (invalideparkeerplaats bijv.) en in dit geval waar de parkeerzone begint.

Op deze (niet rechtsgeldige) site staat: Borden zijn in beginsel haaks ten opzichte van de wegas geplaatst. Voor dit bord (parkeerverbod) is een uitzondering gemaakt. Deze borden kunnen evenwijdig aan de wegas geplaatst zijn. Al dan niet voorzien van een onderbord met een pijl in de richting van het wegvak waarvoor het verbod geldt.
https://www.gratistheorie.nl/verkeersbo ... en/e1.html

zandbak
Master
 Bericht 
Ik vind er weinig onduidelijks aan. Je rijdt de zone van betaald parkeren in, bv vanaf het Keizer Karel Plein, en een eind verder rij je de zone weer uit.
Staat prima aangegeven door borden.

TMFKAV
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Voor dit bord (parkeerverbod) is een uitzondering gemaakt.

Niet eens. Het is geen parkeerverbod, maar er zijn voorwaarden aan het parkeren gesteld (betalen). Je mag er ook parkeren zonder te betalen, maar dan krijg je een naheffing (parkeerbelasting).

snovvdog
Master
 Bericht 
Kan je er komen zonder dat je borden passeert dat je in een graaizone valt? Zo wel, dan is dit makkelijk te winnen lijkt mij?

En zo niet, dat kan de rechter best coulant zijn.

edjejanssen
Die hard
 Bericht 
Wanneer het kantonrechter zou worden zeker voor laten komen maar wordt bestuursrechter. Wanner ze verliest geld kwijt :-(

snovvdog
Master
 Bericht 
Oh ja, is naheffingsaanslag, bah :( .

zandbak
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Kan je er komen zonder dat je borden passeert dat je in een graaizone valt?

Uiteraard niet, aan beide kanten van de weg staan borden van betaald parkeren als je deze weg in rijdt.
En verderop netjes een "einde betaald parkeren bordje" en na de kruising weer een nieuw bordje van betaald parkeren.

TMFKAV
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Uiteraard niet, aan beide kanten van de weg staan borden van betaald parkeren als je deze weg in rijdt.
En verderop netjes een "einde betaald parkeren bordje" en na de kruising weer een nieuw bordje van betaald parkeren.

Dan is het kansloos, de zone wordt dan pas opgeheven door het bord einde zone.

Griffierecht belastingzaken valt op zich wel mee.

Aanhanger
Master
 Bericht 
3 tientjes ofzo?
Toch weer 60% opslag wanneer je verliest.

Mr.D
Die hard
 Bericht 

Mooi stukje Nijmegen.

Als je vanaf het Keizer Karelplein de Graafseweg oprijdt, de enige mogelijkheid om daar legaal met de auto te komen: https://www.google.nl/maps/@51.8417952, ... 312!8i6656 (boven het verkeerslicht).

Inderdaad, de pijl wijst naar de dichtstbijzijnde parkeerautomaat, service van de gemeente :[ .

TMFKAV
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
3 tientjes ofzo?
Toch weer 60% opslag wanneer je verliest.

+/- €45, maar bij een formele fout in de bezwaarfase kun je dat in beroep weer terugkrijgen (dan is het gratis schieten).

Pagina 1 van 1 [ 28 berichten ]