» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
dvdv
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste forum experts,
Ik heb een beschikking ontvangen met een grote M rechtsboven voor 'Als bestuurder een puntstuk gebruiken'. Te betalen: 239 euro.
De locatie staat vermeld als Rykswg A1, Gemeente/plaats: Amersfoort. Tijdstip 13:07. Ik ben niet staande gehouden.

Mijn GPS tracking systeem laat zien dat er langzaam werd gereden (file) en dat ik om 13:07u al de A1 af was bij de afslag Baarn.
In de gemeente Amersfoort en Hoogland zijn er 5 puntvakken op de A1 waar ik langs ben gekomen tussen 13:00 en 13:03u. Ik weet absoluut zeker dat ik geen van die 5 puntvakken gebruikt heb.
Op de hoogte van de gemeente Baarn zijn er nog 3 puntvakken waar ik langs ben gekomen tussen 13:05 en 13:06u. Ik kan niet uitsluiten dat ik hier een puntvlak heb gebruikt, maar ik wil toch beroep indienen tegen deze beschikking omdat:
1. De exacte locatie niet staat aangegeven op de beschikking (welk puntvlak? bij welk hectometerpaaltje of welke afslag?).
2. Als er al een overtreding was, dan was dit in Baarn, en niet in Amersfoort zoals vermeld staat op de beschikking.
3. Ik ben niet staande gehouden - ik vraag me af waarom niet.
4. Of de locatie klopt niet, of de tijd klopt niet. In hoeverre kan je dan vertrouwen op de waarneming van de verbalisant?
5. Er is onvoldoende bewijs geleverd.

Ik ben begonnen om online beroep aan te tekenen, en heb aangegeven dat de locatie, plaats, gemeente en tijdstip niet kloppen. Daarnaast heb ik aangevinkt dat er onvoldoende bewijs is. Na een paar uur op dit forum is het mij niet duidelijk welke vragen ik in dit stadium moet stellen, en welke vragen in een eventueel volgend stadium. Ik lees iets over 'geen slapende honden wakker maken' - is het advies dat ik in dit stadium niet vraag naar de reden dat ik niet staande ben gehouden?

En mag ik in het beroep nu wel of niet vragen om:
brondocument (is dat hetzelfde als 'Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.');
ijkrapport (is dat wel relevant? lijkt me niet);
video/foto;
akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
dvdv

Pietert
Master
 Bericht 
dvdv schreef:
Er is onvoldoende bewijs geleverd.

Succes. Vaak is dit een waarneming van een agent in privétijd en bestaat er geen bewijs voor jouw gedraging. Echter valt deze onder de wet Mulder, en moet jij nu dus bewijzen dat je het NIET hebt gedaan.

De rest van je punten zou ik niet aangeven in je bezwaar, want dan passen ze de boete aan met de correcte gegevens en krijg je gewoon een nieuwe. ALS je in bezwaar gaat: Gewoon zeggen "Ik ga in bezwaar. Ik heb de overtreding niet begaan" en pas bij de rechter je redenen geven voor twijfel. Als je twijfel kan zaaien bij de rechter maak je nog een kans. Maar nogmaals: Succes.

TheTTDriver
Laat zich horen
 Bericht 
ik zou idd ook een heel simpel bezwaar opstellen. Ook kun je via de WOB zo veel mogelijk gegevens opvragen die je later kunt gebruiken bij de rechter. Tevens moet je bij de rechter ook zo goed mogelijk zien aan te tonen dat jij het niet geweest bent, bijvoorbeeld omdat je op die tijd niet op die plaats was. Dit kun je aantonen met o.a. de GPS data, maar ook andere bewijzen. Alleen GPS-data is niet voldoende, omdat daarvan niet gecontroleerd kan worden of de tijd correct is.

Tevens kun je ook opvragen waarvoor je niet bent staande gehouden, als je het proces-verbaal opvraagt via een WOB verzoek.

dvdv
Eendagsvlieg
 Bericht 

dank voor jullie reacties - het lijkt erop of in beroep gaan niet echt zinvol is...

Bounty
Master
 Bericht 

Zo ziet de overheid je het liefst. Bukken en betalen O:)

TheTTDriver
Laat zich horen
 Bericht 
als je het niet geweest bent - en dat ook kunt bewijzen - dan zou ik gewoon in bezwaar gaan.

Drive
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoi. Ik zou sowieso in beroep gaan ik heb het zelf ook twee keer gehad. Ik ben in beroep gegaan alle gegevens opgevraagd heel gedoe overigens waarvan je van de zogenaamde experts hier op het forum zou verwachten dat je tips krijgt maar die je dan in tegenstelling juist als een soort vervangende "politie agenten" gaan optreden en je gaan veroordelen op zaken waar ze zelf helemaal niet bij zijn geweest.

Bij mijn waren er geen foto's of wat dan ook ik ben niet aanhouden ook maar toch een factuur van 239 euro in de bus en of ik even wil betalen. Nou echt niet! Ik heb beroep aangetekend en bij de officier en de controlerende instantie alle gegevens opgevraagd. Een heel juridisch proces waarvan je zou verwachten dat je hier misschien wat tips en truc's zou krijgen maar helaas (arrogantie denk ik vooral)

Maar gisteren het bericht gekregen dat, en ik citeer; "De informatie die de verbalisant aan de CVOM heeft verstrekt is onvolledig. Hierdoor is een zorgvuldige afweging van de door u genoemde argumenten niet mogelijk. Dit overwegende vernietigt de officier van justitie de beschikking. U hoeft de opgelegde sanctie en de administratiekosten niet te betalen."

Hoppa ik ga nu proberen de kosten die ik gemaakt heb ook gewoon terug te halen.

Succes met je beroep!!! 8)

JBHC
Master
 Bericht 

@Drive:

Dat is nog eens een waardevolle reactie.....

Pietert
Master
 Bericht 
Drive schreef:
Een heel juridisch proces waarvan je zou verwachten dat je hier misschien wat tips en truc's zou krijgen maar helaas (arrogantie denk ik vooral)

:kniktja: We maken het mensen graag zo lastig mogelijk zodat we, elkaar kruislings aftrekkend in een ivoren toren, de nietswetende paupers hard uit kunnen lachen. Zo rollen we.

Maar, aangezien jij NIET arrogant bent en het zelf nu een keer hebt gedaan en weet hoe het moet: enlighten dvdv met je kennis!

dvdv
Eendagsvlieg
 Bericht 

Dank voor alle reacties.
Ik heb besloten geen beroep in te dienen en heb de 239 euro betaald.
Belangrijkste reden is dat het als veel gedoe klinkt om beroep in te dienen en alle info op te vragen, naar de rechter te gaan, etc.
Ik kan die tijd beter in mijn bedrijf steken...

Pietert
Master
 Bericht 
dvdv schreef:
Belangrijkste reden is dat het als veel gedoe klinkt

dvdv schreef:
k kan die tijd beter in mijn bedrijf steken...

Ja, het blijft een kostenafweging inderdaad. Als je met die paar uur moeite meer kan verdienen is het inderdaad beter om gewoon te betalen.
Enge is wel natuurlijk dat er blijkbaar een agent bijna willekeurig iets kan opschrijven en jij er doodleuk een boete voor ontvangt. Succes!

Bounty
Master
 Bericht 

Bounty schreef:
Zo ziet de overheid je het liefst. Bukken en betalen O:)

@dvdv Uitbesteden aan een bureau is ook een optie.

Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ]