» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Appeltje
Master
 Bericht 

Ik ben recent geflitst op de N48 (thv 95.1), een weg waar je blijkbaar maar 80 mag. Onderaan de opritten (dus onzichtbaar vanaf de weg zelf) staat de combinatie van het bord autoweg (G3) en het bord max 80 (A1). Op de weg zelf wordt dit niet meer herhaald, niet ter hoogte van de oprit en ook niet na het einde van de invoegstrook.

Mag ik terecht aannemen dat na de invoegstrook de normale snelheid van een autoweg weer gaat gelden omdat dit een nieuw wegvak is?

Voor alle duidelijkheid: ik bevond mij op de plaats van flitsen reeds op de autoweg, ik was niet zojuist ingevoegd.

Is er jurisprudentie te vinden en waar moet ik dan op zoeken?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Appeltje schreef:
Mag ik terecht aannemen dat na de invoegstrook de normale snelheid van een autoweg weer gaat gelden omdat dit een nieuw wegvak is?

Volgens die redenering ook niet zichtbaar aangegeven als zijnde autoweg, dus zou 80 km/h zijn omdat het een weg buiten de bebouwde kom is ;)

zadkine
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Volgens die redenering ook niet zichtbaar aangegeven als zijnde autoweg, dus zou 80 km/h zijn omdat het een weg buiten de bebouwde kom is ;)

Een autoweg bord is, net als een snelweg aanduiding, GEEN bord dat opgeheven wordt door een invoegstrook. Dus als je via de weg daar langs komt (niet via die invoegstrook dus) mag je aannemen dat G3 geldig blijft tot je een G4 tegen komt. Terwijl A1 borden beperkt zijn voor een wegvak dat eindigt bij een kruising of invoegstrook.

Appeltje
Master
 Bericht 

Grappig is dat mijn collega ook redeneerde zoals Scaniafan en daar is best iets voor te zeggen.
Voor Zadkine: waar vind ik dat terug?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Appeltje schreef:
Grappig is dat mijn collega ook redeneerde zoals Scaniafan en daar is best iets voor te zeggen.

:schudnee:

Appeltje
Master
 Bericht 

Ik ga er ook niet vanuit dat het zo is maar wil het graag bij een evt. rechtszaak paraat hebben... als de rechter hetzelfde zou zeggen...

Blaataap
Master
 Bericht 

Dan ben je dus ongeveer hier geflitst? https://goo.gl/maps/dhMaskvc1TS2

Ik moet bekennen dat ik me niet kan herinneren of daar tegenwoordig wel of niet een [rvv_A1-80] staat na de invoegstrook. Staat die er niet dan mag je er [rvv_A1-100] want je rijdt op een autoweg buiten de bebouwde kom en de afwijkende maximumsnelheid is dan niet herhaald. Dan is dus de hamvraag: Staat dat bord A1-80 er wel of niet tegenwoordig?

Appeltje
Master
 Bericht 

Blaataap schreef:
Dan ben je dus ongeveer hier geflitst? https://goo.gl/maps/dhMaskvc1TS2

In de buurt. Om precies te zijn, hier: https://goo.gl/maps/jbeBBVr5GQG2 en dan was ik tegemoetkomend verkeer.
Aan mijn kant ben ik dan net een (normale) invoegstrook gepasseerd maar er is geen 80 bord te zien op google maps iig.

Eigenlijk moet ik ff een filmpje maken van die route maarja, is niet zo om de hoek voor mij... maar ja, ik hou m in de gaten :).

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Ah... De kliko bij de parkeerplaats bij Ommen.

Na toerit beerzerweg geen herhaling [rvv_A1-80] en na toerit hessenweg ook niet. Alleen onderaan het afrit staan daar [rvv_G3] met daaronder de [rvv_A1-80]

Appeltje
Master
 Bericht 

Dennis schreef:
Ah... De kliko bij de parkeerplaats bij Ommen.

Inderdaad en op de heenweg was ik op een ander adres al gewaarschuwd voor een andere locatie maar intussen was ie verplaatst. Bedankt voor je toelichting Dennis.

Schoenzool
Master
 Bericht 
80 kerel

Appeltje
Master
 Bericht 

Schoenzool schreef:
80 kerel

Je post loopt niet over van duidelijkheid... wat bedoel je te zeggen?

Appeltje
Master
 Bericht 

Als het moet, moet het, maar ik heb niet heel veel zin om in die regio naar de kantonrechter te moeten gaan, raden jullie aan om in mijn bezwaar direct dit maar te vermelden (dat er geen borden staan na de oprit en dat ik er derhalve vanuit ben gegaan dat men daar 100 mocht)? Inclusief verwijzing naar jurisprudentie etc?

Als het hier in de buurt was geweest had ik het niet gedaan en bewaard voor de rechtszaak maar ja dit ligt wel wat uit de buurt.

Plague
Die hard
 Bericht 

In dit geval, als de wetgeving duidelijk in jouw voordeel is, zou ik er niet teveel werk van maken en gewoon in jouw bezwaarschrift al aangeven waarom jij van mening bent dat de bekeuring onterecht is. Mocht de OvJ dit bezwaar afwijzen dan kan je schrijftelijk je verweer voeren bij de kantonrechter, hoef je ook niet bij te zijn. Zou die jouw beroep ook afwijzen dan zou ik wel in persoon bij het hoger beroep aanwezig zijn (als de bekeuring tenminste de grens voor HB haalt).

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Appeltje schreef:
Inderdaad en op de heenweg was ik op een ander adres al gewaarschuwd voor een andere locatie maar intussen was ie verplaatst. Bedankt voor je toelichting Dennis.

in het verleden heeeeeeel veel langs gereden daar... reed er overigens eigenlijk ook altijd 100 op dat deel 8)

Appeltje
Master
 Bericht 

Dennis schreef:
Na toerit beerzerweg geen herhaling [rvv_A1-80] en na toerit hessenweg ook niet. Alleen onderaan het afrit staan daar [rvv_G3] met daaronder de [rvv_A1-80]

zadkine schreef:
Een autoweg bord is, net als een snelweg aanduiding, GEEN bord dat opgeheven wordt door een invoegstrook. Dus als je via de weg daar langs komt (niet via die invoegstrook dus) mag je aannemen dat G3 geldig blijft tot je een G4 tegen komt. Terwijl A1 borden beperkt zijn voor een wegvak dat eindigt bij een kruising of invoegstrook.

Vooral dat laatste, dat die G3 (begin autoweg) dus geldig blijft tot een G4 (einde autoweg), waar kan ik dat terugvinden in wetteksten oid? De rest is me namelijk wel duidelijk...

Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]