» Juridisch » WOB helpdesk   

Postingstijd interval gedetecteerd van 67.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
Da_Teach
Nieuwkomer
 Bericht 

Heren,

Zoals aangegeven in deze post mag ik binnenkort bij het OM op bezoek:
invordering-rijbewijs-educatieve-maatregel-gedrag/bibekom-vs-bubekom-t91613.html

Nu wil ik me daar op voorbereiden door mijn dossier op te vragen, zeker gezien ik nog niet van het OM te horen heb gehad wat nu de exacte tenlastelegging is (alleen een globale "meer dan 30km/h te hard bibeko", wat dus eigenlijk bubeko zou moeten zijn).

Mijn vraag is dan, moet ik nu een wob verzoek doen voor mijn dossier, of moet ik een verzoek doen op basis van artikel 30 sv.

Ik was nu begonnen met:
Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
10 mei heb ik een oproep ontvangen voor een OM-zitting. Om mij goed te kunnen voorbereiden op deze zitting verzoek ik u ingevolge art. 30 stafvordering mijn dosier op te sturen.

Maar ik kom inspiratie te kort om het af te maken. Of moet ik toch tot een wob overgaan?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Wob kan niet bij OM voor strafzaken, dus 30 Sv (maar daar krijg je geen spoedige reactie op).

Wob bij de opsporingsinstantie is geen probleem .........

svdongen
Master
 Bericht 

Maar als je op 30 Sv niets krijgt is het OM later niet ontvankelijk in haar vordering.

Pagina 1 van 1 [ 3 berichten ]