» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 1  [ 42 berichten ]
Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Hi ik heb 2 bekeuringen gekregen van een agent in privé auto, niet staande gehouden, bezwaar gemaakt op 27-2-2018 en op 14-8-2018 brief ontvangen van het OM dat in het beroepschrift de gronden van beroep ontbreken.
Wat kan/moet ik hiermee?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Je zou gronden voor beroep kunnen aanvoeren?

Agent mag buiten diensttijd overigens gewoon bekeuren als hij zelf geen partij is in het geheel, dus daar kun je het niet op gooien.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pinokkio schreef:
27-2-2018 en op 14-8-2018 brief ontvangen van het OM dat in het beroepschrift de gronden van beroep ontbreken.

Wat is de dagtekening van de beschikking?

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Dagtekening beschikking 16-1-2018

shootme
Master
 Bericht 
Heb je de mogelijkheid gekregen om alsnog gronden aan te brengen? Zoja, wanneer en welke termijn?

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja 14 aug. 2018 moet binnen vier weken binnen zijn.
Bestaat de mogelijkheid niet om gewoon te zeggen dat ik er niet ben geweest, zijn woord tegen het mijne, niet ?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat kun je doen, maar dan verlies je op basis van ambtseed.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat betekent dat jou termijn voor bezwaar tot 27 februari liep.
Dan 16 weken voor het OM om te beslissen, dus die hadden voor 19 juni moeten reageren.

Als ze niet voor die tijd met 10 weken verdaagd hebben zijn ze dus nu veel te laat.
Die 10 weken zou het op 28 augustus brengen.
Dus, is er verdaagd?

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Pinokkio schreef:
Bestaat de mogelijkheid niet om gewoon te zeggen dat ik er niet ben geweest, zijn woord tegen het mijne, niet ?
Ja, maar ambtseed. Zijn woord telt zwaarder.

Overigens is jouw bewering dat je niet ter plekke was wel een grond van beroep maar je zult met wat meer moeten komen wil je een rechter overtuigen. Heb je het PV al opgevraagd?

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja verdaagd dat dacht ik eigenlijk ook maar wist de termijnen niet precies, ik zal zo thuis even wat foto’s maken van de datums en hier plaatsen

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

16-2-2018 beschikking
15-3-2018 ontvangstbevestiging beroep
28-3-2018 brief ontbrekende gegevens(machtiging) omdat de auto op een bv staat, ook verstuurd binnen 4 weken, geen ontvangstbevestiging gekregen.
14-8-2018 brief ontbrekende gegevens, de gronden van beroep.

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Beschikking 16-1-2018 sorry

Feitelijk
Master
 Bericht 
De verdaging is nu belangrijk.

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Wat kan/moet ik nu het beste doen ?

Feitelijk
Master
 Bericht 
De verdaging opzoeken, en als je die niet hebt het CVOM bellen en de verdaging wobben.
Als die er niet is ga je vrijuit.

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Sorry maar dit is even een beetje Russisch voor mij ik zou niet weten waar ik de verdaging moet opzoeken of de verdaging wobben ?

Feitelijk
Master
 Bericht 
De verdaging moet aan jou bekend zijn gemaakt. Je hebt er een brief over gekregen. (Verdaging betekent dat ze 10 weken extra nemen om tot een beslissing te komen)
Die heb je blijkbaar niet ontvangen, anders had je die ook wel in je lijstje gezet toch?

Er is nog wel een probleempje:
AWB 7:24 lid 3
De termijn wordt opgeschort gerekend vanaf de dag na die waarop de indiener is verzocht een verzuim als bedoeld in artikel 6:6 te herstellen, tot de dag waarop het verzuim is hersteld of de daarvoor gestelde termijn ongebruikt is verstreken."

Dus de termijn kan nog wat later zijn dan 19 juni vanwege de ontbrekende machtiging, maar niet meer dan 4 weken zeg je.

Je belt nu het CVOM en vraagt onder de WOB en vermelding van je beschikkingsnummer de verdaging op. (neem het gesprek op, altijd leuk: https://www.youtube.com/watch?v=fAyp4nUhIUM )

Als die er niet is, ga je sterk staan.
Je stelt dan het CVOM in gebreke voor het niet nemen van een besluit binnen de termijn en als ze dat niet doen binnen 14 dagen gaat een dwangsom lopen. Dat kan nog een leuk zakcentje opleveren.
De beslissing moet overigens zijn dat ze te laat zijn en de zaak laten vallen.

Je zegt dat je twee boetes hebt gekregen, heb je voor beide bezwaar gemaakt?

Oldskool
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
neem het gesprek op, altijd leuk

Altijd leuk van die capabele medewerkers :[

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja heb voor beide bezwaar gemaakt

Spook
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
dwangsom

Bestaat dat nog?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Voor wob niet. Voor wahv wel.

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Ok hartelijk dank voor de info, ga maandag meteen bellen.
En post hier het verloop als dat mogelijk is tenminste.
Mvg.

dikkydik
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Als die er niet is, ga je sterk staan.

Is dat tegenwoordig zo?
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 003:AL6843
Citaat:
3.3. De beslissing van de officier van justitie op het beroep tegen de inleidende beschikking is verzonden op 2 april 2002. Bij gebreke van een mededeling als bedoeld in art. 7:24, zesde lid, Awb moet ervan worden uitgegaan dat de officier van justitie zijn beslissing niet op grond van art. 7:24, vierde lid, Awb heeft verdaagd. De in art. 7:24, eerste lid, Awb bepaalde termijn van 16 weken om te beslissen op het door de betrokkene tegen de inleidende beschikking ingestelde beroep d.d. 23 november 2001 is derhalve door de officier van justitie overschreden.

3.4. De wet verbindt aan overschrijding van de termijn van art. 7:24, eerste lid, Awb - anders dan de betrokkene wil - niet het gevolg, dat de inleidende beschikking wordt vernietigd.
Een overschrijding van deze termijn laat onverlet dat nog steeds op het beroepschrift kan worden beslist (vgl. de Memorie van Toelichting op art. 7:10 Awb, Kamerstukken II, 1988-1989, 21 221, nr. 3, blz. 152) zij het dat de betrokkene niet de beslissing van de officier van justitie behoeft af te wachten maar ingevolge art. 6:12 Awb in beroep kan gaan bij de kantonrechter (vgl. Hoge Raad 13 februari 1996, VR 1996/63).

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Heb gebeld met cvom, die zeggen dat er daar niets bekend is dat ik bij verkeershandhavingsteam moet zijn. Bel ze morgen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
:huh: het CVOM moet de beslissing op het bezwaar nemen en de verdaging sturen.
Wat heb je ze gevraagd?

Ze hoorden WOB en stuurden je gelijk weg? Nee zo gaat het niet.
Bel opnieuw en WOB het zaakoverzicht, daar staat het ook in.

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb onder Wob de verdaging gevraagd

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Ben aan het bellen nu sta in de wacht

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Ze zegt ik ga u doorverbinden en de lijn wordt verbroken 😂 😂 😂

wernert
Die hard
 Bericht 

Je kunt ook gewoon je orginele post aanpassen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja dat klopt wel zo ongeveer... :duh:

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Ze zeggen nu dat ze 19 juni nog een brief verstuurd hebben met een uitstel van 10 weken daar heb ik op geantwoord dat ik hem nooit heb gehad is schijnbaar ook naar de bv gestuurd net als de brief van de vraag om gegronde reden mijn vraag hierop was of ze de machtiging wel ontvangen hadden, ja dus, mijn volgende vraag was waar hebben jullie die machtiging voor nodig als je toch alles naar de bv stuurt, ja dat was een foutje, hij zou de OVJ inlichten en ik krijg nu binnen 10 dagen schijnbaar alles toegestuurd via het adres van de machtiging of een telefoon als de OVJ dat niet wil doen en waarom niet, de termijn van 4 weken loopt morgen af voor de gegronde reden aan te geven bij het cvom maar daar kon hij me geen uitsluitsel over geven of dat ook verzet zou worden, ik ga mn collega ff bellen of hij die brief van 19 juni überhaupt wel heeft gehad.

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Hij zegt niks ontvangen te hebben, alles wat hij van het OM heeft ontvangen heeft hij naar mij doorgestuurd.

Btw ik weet even niet hoe ik de originele post moet aanpassen zo technisch ben ik helaas niet met de iphone 😫

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pinokkio schreef:
mijn vraag hierop was of ze de machtiging wel ontvangen hadden, ja dus, mijn volgende vraag was waar hebben jullie die machtiging voor nodig als je toch alles naar de bv stuurt, ja dat was een foutje

Kostbaar foutje want nu zijn ze gewoon te laat.

Pinokkio
Nieuwkomer
 Bericht 

Dat zou mooi zijn 😀

Bounty
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Voor wob niet. Voor wahv wel.

Ooit een toegewezen gekregen dan of bij iemand anders?

dikkydik
Master
 Bericht 
Pinokkio schreef:
Dat zou mooi zijn

Je hebt al een ingebrekestelling gestuurd?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Bounty schreef:
Ooit een toegewezen gekregen dan of bij iemand anders?

Het ging niet vanzelf:
off-topic/r397j-buiten-de-vakken-maar-niet-op-een-parkeergelegenheid-t73865.html?hilit=R397j

Spook
Master
 Bericht 
Daar zijn alle plaatjes dood.

Is er een samenvatting?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Is er een samenvatting?

Afgezien van het verdere gepruts van gemeente, handhaver, cjib en cvom.

CVOM was te laat met haar beslissing, in gebreke gesteld, nog steeds niks, geld terug gekregen, toch naar de rechtbank willen, dus weer zekerheid gesteld, nog een keer teruggestort, weer zekerheid gesteld, bij de rechtbank gelijkgekregen voor de dwangsom, rechtbank stuurde beslissing niet door, daar achteraan gezeten, bij cvom belandde de brief van de rechtbank op de mulder stapel en daar doen ze blijkbaar niet aan dwangsommen, dus daar weer achteraan gebeld, en uiteindelijk gezorgd dat het CVOM de beslissing van de rechtbank uitvoerde.

Spook
Master
 Bericht 
Oftewel: de uitvoerders van de wet kennen de wet zelf niet en doen maar wat?

Alleen het standaardriedeltje is bekend, en alles wat daarbuiten valt is moeilijk en onbekend.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Precies, maar toen hadden ze aan mij de verkeerde natuurlijk. Al had ik niet verwacht dat ik ook de rechtbank nog op hun taken moest wijzen.

Spook
Master
 Bericht 
Ik vind het vooral erg dat je als leek machteloos staat tegen die incompetentie omdat als je niet exact volgens hun regeltjes speelt ze ineens wel de weg weten te vinden om je buitenspel te zetten.

En dat men blijkbaar op elk niveau geen tegengeluid gewend is buiten de gebaande paden, en er daardoor de facto geen fatsoenlijke procedure lijkt te bestaan om met zoiets overweg te kunnen. En dan natuurlijk volledig overtuigd van het eigen gelijk, juist omdat men zelden daadwerkelijk zelf de letter van de wet moet volgen. Dat is roepen alsof je iets beter weet, en als je het dan moet uitleggen ineens met de bek vol tanden staan.

Pagina 1 van 1 [ 42 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten