» Juridisch » WOB helpdesk Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 331.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 3  [ 145 berichten ]
Rover
Master
 Bericht 
Wat is geruime tijd?

just me
Master
 Bericht 
De 4 weken termijn die hiervoor wordt genoemd is met 1 week overschreden. Nou wordt er in het schrijven van het CVOM geen termijn genoemd, vandaar mijn vraag of er regelgeving is op dat gebied.

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Is 1 week, geruime tijd :huh:
Geduld is een schone zaak, of bel even met het CJIB.

just me
Master
 Bericht 
Barbertje schreef:
Geduld is een schone zaak, of bel even met het CJIB.

Dat heb ik al gedaan. Ze hebben interne problemen, zouden terugbellen en dat doen ze natuurlijk niet. Ik vroeg me gewoon af of er op dit gebied regelgeving is.
Ik wil niet lang op mijn geld wachten, dat wil het CJIB zelf ook niet als ik moet betalen :wink:

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Schrijf ze een brief met een klacht en beding de wettelijke rente over het uitstaande bedrag.

mrrelax
Weet de weg
 Bericht 
Hopelijk komt er geen een of andere wetswijziging !
Iedereen van harte !

Roadie
Pro
 Bericht 
Ach ja, hier nog één, was wel terechte bezwaar vanuit mijn kant, maar zal vast wel iets met die molen te maken hebben die kraakt van het zand ...
Ik had de rechter wel willen zien, wat hij allemaal van deze wanprestaties vond...
Zie topic: wob-helpdesk/parkeerboete-opmerkelijk-antwoord-uit-wob-verzoek-t59389.html

Afbeelding

Cottica
Weet de weg
 Bericht 

Dat is goed nieuws, gewoon massaal bezwaarschriften en wob-verzoeken indienen. Ik ga altijd in bezwaar of ik nou fout zit of niet, dat recht heb je om in bezwaar te gaan. Dat is alleen maar meer werk voor hen, wat kan leiden tot het vernietigen van de bekeuringen.. :woop:

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Zelf ook meegemaakt. En geloof me: de kantonrechters zijn inmiddels het slechte speurwerk van agenten in combinatie met de puinhoop van CVOM en CJIB hartstikke beu. Ze achten het verloren tijd om hun dure (?) rechtersuren hieraan te besteden.

Furr
Master
 Bericht 
Leuke is dat je het CJIB hier flink mee kan stangen.... zij betalen steeds terug op oude rekening waar het vandaan van komt. Terwijl je zelfs aangeeft ANDERE rekening, dan nog doen ze het niet!
Dus flink blijven bestoken deze lui!

Cottica
Weet de weg
 Bericht 

Het liefst bestoken we ze met wat anders.. :devil: Aangezien dat zinloos is, moeten we het op een diplomatiek manier doen. :duh:

18vti
Master
 Bericht 
Leuke "schop" dit

basgitaar
Master
 Bericht 
Ja, ondertussen is dit oud nieuws en mogelijk staan de zaken er nu anders voor.

Furr
Master
 Bericht 
Helemaal niet! Altijd betalen!!!!!!!!!!!!!!!!

basgitaar
Master
 Bericht 
Ik doelde hierop:
Barbertje schreef:
Ze sturen zelf geen gemotiveerde intrekking meer, daar hebben ze de tijd niet voor.
Ze hebben een achterstand in de verwerking die opgelopen is tot 3 maanden. Dagelijks komen er zo'n 200 Wob bezwaren binnen en het worden er steeds meer.
Je krijgt een paarse brief van het CJIB waarin wordt aangekondigd dat de bekeuring vernietigd is.

Misschien hebben ze nu minder achterstand en/of meer capaciteit.

Furr
Master
 Bericht 
Oooh ik dacht al.

Solllie555
Respect
 Bericht 
Vandaag is mijn zaak, wegens het als bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vasthouden, behandelt door de kantonrechter. Ik wil nog niet te vroeg juichen maar zonder ook maar iets toegevoegd te hebben heeft de OvJ mijn beroep gegrond verklaard. Over twee weken doet de kantonrechter uitspraak.

Punten in mijn beroep- en bezwaarschrift waren dusdanig uitgebreid dat de summierre verklaring van de verbalisant (rechterhand, rechteroor en telefoon) redenen waren om het beroep gegrond te verklaren. Ook de afwijzing van het OM vond de kantonrechter toch wel een puntje om aan te halen en duidelijk te maken aan de OvJ dat zij de eerste afwijzing wat meet hadden mogen toelichten. :lol:

Dan had de verbalisant ook nog de verkeerde telefoon en kleur opgeschreven, wat ook reden was voor de rechter om hier zijn bedenkingen over uit te spreken.

Bedankt voor alle hulp van een ieder op de gewelidige forum.

Flep9
Master
 Bericht 
Zou je me je verweer per PB willen sturen? Ben wel erg benieuwd :)

dikkydik
Master
 Bericht 
Hoe lang mag het CJIB erover doen de boete te retourneren?

En vanaf wanneer is er wettelijke rente verschuldigd?
Ik heb bv de boete direkt met het bezwaar, betaalt. Maakt dat nog iets uit?

Bounty
Master
 Bericht 

Vanaf de dag dat jij betaald hebt tot de dag dat je het terug hebt.

dikkydik
Master
 Bericht 
Zeker weer met een minmum van een tientje.

Rentebeschikking wobben.. :lol:

Bounty
Master
 Bericht 

Nee heb er ook een van 4,xx gehad.

dikkydik
Master
 Bericht 
Vraag ik de rente op bij het CJIB of bij de CVOM?

Bounty
Master
 Bericht 

Voor de beschikking zelf CJIB, voor Dwangsom rente CVOM.

sammy14
Pro
 Bericht 
dikkydik schreef:
Hoe lang mag het CJIB erover doen de boete te retourneren?

6 weken gerekend vanaf de dag na het bekend maken van de beschikking.

Veritas
Master
 Bericht 
Heb er hier een liggen van het CJIB waar in staat:

Citaat:
Eventueel terug te ontvangen bedragen worden binnen 4 weken overgemaakt.

SJ1990
Nieuwkomer
 Bericht 

Hallo allemaal,

Zou iemand mij misschien kunnen helpen aan een voorbeeld brief Wob voor mobiel bellen?
Heb alle berichtjes gelezen en lijkt dat ik een goede kans maak als ik de stappen met het de WOB verzoeken uitvoer.
Graag hoor ik van jullie.

Gr. SJ

Veritas
Master
 Bericht 
SJ1990 schreef:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen aan een voorbeeld brief Wob voor mobiel bellen?

Wat wil je wobben en bij wie?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Lees anders even zijn eigen topic, dan weet je het....

SJ1990
Nieuwkomer
 Bericht 

Veritas schreef:

Nou ik ben vandaag pas aangehouden dus ik moet de bekeuring dan over een paar weken binnen krijgen. Hij heeft genoteerd dat ik mobiel aan het bellen was maar geen telefoon genoteerd.
Ik weet nog niet echt precies hoe het werkt allemaal, maar heb begrepen dat als ik de bekeuring heb ik dan het bezwaarschrift + wob verzoek moet sturen naar het CVOM en nog iets?

Veritas
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
Lees anders even zijn eigen topic, dan weet je het....

Heb alle berichten gelezen en pas bij de laatste wordt het duidelijk, en die is geplaatst na mijn reactie!

Het gaat dus om niet handsfree bellen in de auto. Had het idee dat hij/zij KPN, Vodafone etc. een wob wilde sturen.........

Feitelijk
Master
 Bericht 
Was meer een hint voor SJ. (f)

Veritas
Master
 Bericht 
Gelukkig maar, vond je reactie aardig "bitchy"......... :wink:

SJ1990
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja daar gaat het over sorry voor de onduidelijkheid:P maar kan iemand mij helpen hieronder uit te komen?

shootme
Master
 Bericht 
In hoeveel topics wil je tegelijkertijd gaan roeren? :duh:

Hou het gewoon bij 1.

SJ1990
Nieuwkomer
 Bericht 

shootme schreef:

In hoeveel topics wil je tegelijkertijd gaan roeren?

Hou het gewoon bij 1.

Dat jij nou zo handig ben. Ik moet nog even uit vogelen hoe dit werkt!

Veritas
Master
 Bericht 
Klik

en hier

klik

staat alles wat je weten wil.........

En met dit soort reacties:

Citaat:
Dat jij nou zo handig ben. Ik moet nog even uit vogelen hoe dit werkt!
maak je je hier niet populair :wink:

SJ1990
Nieuwkomer
 Bericht 

Veritas schreef:

Is ook niet voor jou bedoeld. Jij probeert me nog te helpen. Aan alleen commentaar wat ik verkeerd doe heb ik niks. Aan de uitleg van Barbartje heb ik ook zeker wat. Kan alleen de in gebreke voorbeeldbrief vinden. Dacht ook ergens te hebben gelezen dat er een WOB verzoek voorbeeld brief is voor de bekeuring van mobiel bellen. Kan hem alleen nergen vinden :(

Veritas
Master
 Bericht 
Voorbeeldbrieven genoeg hier te vinden.

In jouw geval opvragen:

Politie

Brondocument
PV / zaakoverzicht
Akte van aanstelling verbalisant
Akte van beëdiging verbalisant

CVOM

(CJIB) zaakoverzicht

Dit laatste kan en mag gelijktijdig met het bezwaar tegen de beschikking (wel feiten en omstandigheden aangeven).

Suc6

SJ1990
Nieuwkomer
 Bericht 

Super Dank je wel!! Nog 1 vraagje: Als ik mijn bezwaarschrift gelijk met wob verstuur, moet ik alleen mijn verhaal er nog niet in zetten toch? Ligt er dan toch aan wat in dat wob rapport staat?

Veritas
Master
 Bericht 
SJ1990 schreef:
moet ik alleen mijn verhaal er nog niet in zetten toch?

Is geen kwestie van moeten, maar van mogen.....

Het mag wel, maar je mag het ook doen na ontvangst van de documenten. Houdt wel de beroepstermijn in de gaten.

Feiten en omstandigheden waarom de beschikking niet juist is zou je ook zonder de WOB moeten kunnen geven.

SJ1990
Nieuwkomer
 Bericht 

Dank je!! Op hoop van zegen dan maar!

A. Mee
Eendagsvlieg
 Bericht 

Barbertje schreef:

In november 2014 heb ik een reeks verkeer flitsboeten moeten betalen... allemaal eind nov. voor een bedrag van 943 euros. Kan hier alsnog een wob bezwaar indienen?

JeffreyM
Master
 Bericht 
A. Mee schreef:
In november 2014

Toekomstige boetes betaald ja :roflol: :roflol: (f)

thabakker
Master
 Bericht 

Citaat:
In november 2014 heb ik een reeks verkeer flitsboeten moeten betalen... allemaal eind nov. voor een bedrag van 943 euros. Kan hier alsnog een wob bezwaar indienen?

een wob bezwaar? wat is dat?
je bedoelt wob verzoeken.. of bezwaar?
wob kan altijd.. bezwaar tot en met 42 dagen na de dagtekening van de datum op je beschikking.
dus alle dagtekeningen tussen 24 nov en 30 nov moet je dan zsm dus borgen in ieder geval proo forma doen anders vervalt je recht.

Pagina 3 van 3 [ 145 berichten ]