» Juridisch » WOB helpdesk Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 4 van 4  [ 164 berichten ]
Veritas
Master
 Bericht 
Sovereign schreef:
de verkeersovertreder die continue recidiveert en steen en been klaagt dat hij zoveel boetes moet betalen

..... die niets te maken hebben met verkeersveiligheid, maar met het rond krijgen van de begroting. :boos:

TadzioNL
Nieuwkomer
 Bericht 

Dat is inderdaad waar ja. Potdomme. 200 € voor 150 op de snelweg. Met dat soort boetebedragen wil ik een bedankbriefje na betaling.

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Goed nieuws.
WOB haat mevrouw gaat weg

Citaat:
Mariko Peters zal na de verkiezingen niet terugkeren in de Tweede Kamer. Ze heeft GroenLinks laten weten niet herkiesbaar te zijn, meldt De Telegraaf.

Peters zit sinds 2006 in de Kamer. Ze kwam vorig jaar in opspraak toen bleek dat ze in 2005 in Kabul niet op tijd aan haar ambassadeur meldde dat ze een liefdesrelatie had met een man wiens subsidieaanvragen ze moest beoordelen.

Veritas
Master
 Bericht 
:dag:

Sovereign
Die hard
 Bericht 

Ze schijnt te gaan werken bij de lokale overheid, het schrappen van de dwangsom is kennelijk haar cadeau voor haar nieuwe werkgever. :roll:

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Wijzigingsvoorstellen plus Memorie van Toelichting Min. v Binnenlandse Zaken.
En internetconsultatie:

http://www.internetconsultatie.nl/wetaanpassingwob

Furr
Master
 Bericht 
Dus wat gaan ze doen:

Ach 10 wob documenten in 1 aanvraag, nee dat is teveel, afwijzen. Ze gaan dan alles afwijzen en het wordt de burger alleen maar lastiger gemaakt!!!!

bx gek
Master
 Bericht 
Furr schreef:
Ze gaan dan alles afwijzen en het wordt de burger alleen maar lastiger gemaakt!!!!

Dat is dus ook de bedoeling.

Kiwi45
Master
 Bericht 
Is het niet veel handiger om gewoon een online database te maken waar de overheid al haar stukken op moet publiceren?
Eventueel met inloggen via DigID voor stukken die specifiek betrekking hebben op een bepaalde burger.
Dan heb je de WOB niet meer nodig, en is de overheid volledig transparant.

bx gek
Master
 Bericht 
Kiwi45 schreef:
en is de overheid volledig transparant.

Dat is precies wat de overheid niet wil.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Ik vind deze zin wel ERG krom, met name het stukje over de verkeersboete dan.
De foto en ijkrapport opvragen is toch van het grootste belang bij een verkeersboete!

Citaat:
Van verzoeken om (schijnbaar) irrelevante informatie, verzoeken naar
aanleiding van een verkeersboete, verzoeken tot informatie over ‘alles’ over een bepaald project,
verzoeken met het doel om te publiceren op websites, verzoeken om informatie over derden (zoals
concurrenten van de verzoeker of buren waarmee verzoeker een conflict heeft), en verzoeken die door
het bestuursorgaan als bedrijfsgevoelig worden ervaren (zoals dossiers van strafzaken, primaire
processtukken, openbare ordedossiers, informatie over werkwijze en kennisniveau van de politie), kan
op zichzelf niet gezegd worden dat zij niet op informatie zijn gericht, ook al worden dergelijke
verzoeken regelmatig door bestuursorganen als hinderlijk ervaren.

Ze geven dan aan dat het niet niet gericht is op informatie, maar het staat wel vermeld in het stuk over oneigenlijke verzoeken op grond van de Wob.

Appeltje
Master
 Bericht 

Als ik naar mezelf kijk: ik heb pas 3x gewobt, 1x was op tijd (Pol R-dam ivm een overtreding), 1x loopt nog maar is inmiddels IGB gesteld (verzendadministratie gemeente) en 1x was te laat (verkeersbesluit) met dwangsom (120 euro) als gevolg. Dit zijn dus zeker geen enorm tijdrovende, ingewikkelde of nodeloze WOB verzoeken maar eigenlijk zeer kleine simpele verzoeken waarbij een score van 2 op 3 te laat, in mijn ogen slordig is. Dat ze dan 1 op 3 ook nog een dwangsom scoren, is gewoon echt slecht te noemen, zeker omdat ze na de IGS nog 2 hele weken hebben om hun fout op te merken en te corrigeren.

Uit dit soort feiten blijkt dat het nodig is om een eenvoudige stok achter de deur te hebben, zoals bv in de zin van een financiele prikkel zoals deze er nu ook is.

Feralis
Nieuwkomer
 Bericht 

Probleem is gewoon dat Donner en opstelten zichzelf gladstrijken en dat is een schaamte.

In een democratie moet een overheid altijd transparant en controleerbaar zijn, wat ze nu doen is alleen WOB art. 7 aanpassen en de wet Mulder onaangepast laten.

Ik zie voorbeelden van ambtenaren (BOA 's) die het verschil tussen een fiets en een auto niet zien, die parkeerboetes mogen uitschrijven en ermee wegkomen. Of bij Woerden waar je zelfs met max snelheid geflitst kan worden voor 3km te hard (rij vaak langzamer dan de max)

Of de berm medewerkers die in een burgerbusje zich verstoppen om zo de niets vermoedende te pakken te nemen op weer een boete van 3km te hard. Sommige stukken is het nodig, maar flitsen op de A58 tijdens de spits en dan tien file (die door de radio weer es niet word genoemd overigens) veroorzaken

Ik zou zeggen. Kom eens een keer met een eerlijker systeem. Ik heb al gereageerd de aanpassing en het fel afgekeurd. Blijf me je poten van me burgerrechten af.

Want wie gaat er nu dadelijk oordelen of iets wel of niet behandeld mag worden? En een slager keurt zijn eigen vlees niet, dat doet de rechter uiteindelijk.

WJM
Master
 Bericht 

Mijn bescheiden inbreng:

http://www.internetconsultatie.nl/wetaa ... b/reageren
xxxxxxxxxxxxx
Vraag 1 van 2
Heeft u opmerkingen bij de voorstellen tot aanpassing van de Wob zoals deze op dit moment zijn opgenomen in het voorstel?

"Is dhr. Twan Tak reeds geconsulteerd?

U weet wel, de schrijver van het alleraardigste stukje proza 'De overheid en de kansloze burger'. "
xxxxxxxxxxxx

Pagina 4 van 4 [ 164 berichten ]