» Juridisch » WOB helpdesk Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
FrAgfo0d
Laat zich horen
 Bericht 

Hoi alleen op 19 oktober heb ik een bezwaar ingediend bij CVOM, tot op heden heb ik geen antwoord gehad.
Zelfs niet een brief dat ze het ontvangen hebben.

Deze gegevens heb ik opgevraagd:

Citaat:
- Het CJIB zaakoverzicht
- Radarverzamelstaat
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
- Een verklaring waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte meetapparatuur in overeenstemming met de voorschriften geplaatst en bediend werd en dat deze volgens de voorschriften werkte en afgesteld en/of uitgelijnd stond op het moment van de meting;
- de documenten waaruit de bevoegd- en bekwaamheid blijkt van alle betrokken verbalisanten

Zojuist heb ik een bezwaar geschreven:

Citaat:
Op 19 oktober 2017 heb ik u een WOB verzoek gezonden. Tot op heden heb ik niets van u vernomen.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft.
U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit ‘justitiële opsporing’.
Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.

Ik verzoek u dan ook om de benodigde stukken zo spoedig mogelijk toe te sturen.
Tevens wil ik u er op wijzen dat ik een bezwaar heb ingediend op CJIB zaaknummer XXXX XXXX XXXX, gezien ik de stukken nog niet van u heb gekregen verzoek ik u de termijn van dit bezwaar te verlengen.

Waar mag en moet ik rekening mee houden?
Ik overweeg om bij de bijlagen nog het originele verzoek mee te sturen.
Wat is verstandig?
Wat kan ik verder nog doen?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Aangetekend verstuurd?

bruintje beer
Master
 Bericht 
"Bezwaar indienen" is geen WOB-verzoek.

dikkydik
Master
 Bericht 
FrAgfo0d schreef:
Wat is verstandig?

Het is verstandig de volgende brief (voor afloop van de uiterste beroepsdatum!) naar het CVOM te sturen.

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Bij deze stel ik beroep in tegen beschikkingnummer xxxxxx. De gronden van beroep zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van de alle door mij, op grond van Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen, op te vragen stukken.

Ik verzoek u mij alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende stukken toe te sturen, hieronder tenminste begrepen het zaakoverzicht. Tevens wens ik gehoord te worden in verband met de afhandeling van het beroep.

Naar aanleiding hiervan verzoek ik u mij een nadere termijn voor het indienen van de gronden toe te staan.

Met vriendelijke groet,

NAW

Jouw brief verraadt immers dat je alle ontwikkelingen inzake de Wob en CVOM gemist hebt en je je niet erg goed ingelezen hebt op het forum.

FrAgfo0d
Laat zich horen
 Bericht 

bruintje beer schreef:
"Bezwaar indienen" is geen WOB-verzoek.

Dat zeg ik ook niet ;)

FrAgfo0d
Laat zich horen
 Bericht 

dikkydik schreef:
ouw brief verraadt immers dat je alle ontwikkelingen inzake de Wob en CVOM gemist hebt en je je niet erg goed ingelezen hebt op het forum.

Wellicht omdat er allerlei sticky's staan met adviezen die allang niet meer gelden?
No offense maar heb wel gezocht maar duidelijke stappen etc. kon ik niet vinden (iets met door de bomen het bos niet meer zien).

De uiterste beroepsdatum van de boete is allang verstreken.

@TMFKAV
Nee ik heb geen aangetekende brief verzonden.

Bounty
Master
 Bericht 

Volgende keer maar even direct melden als je een beschikking hebt. (f)

TMFKAV
Master
 Bericht 
FrAgfo0d schreef:
@TMFKAV
Nee ik heb geen aangetekende brief verzonden.

Dan vrees ik dat je pech hebt gehad, tenzij je de verzending aan kunt tonen (getuige).

Ontvangstbevestiging CVOM komt normaal gesproken binnen 2 weken.

FrAgfo0d
Laat zich horen
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Dan vrees ik dat je pech hebt gehad, tenzij je de verzending aan kunt tonen (getuige).

Ontvangstbevestiging CVOM komt normaal gesproken binnen 2 weken.

Ach het verzoek kan ik nog steeds doen neem ik aan?
Zodra ik een afwijzing heb van mijn bezwaar?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Welk bezwaar?

FrAgfo0d
Laat zich horen
 Bericht 

Bezwaar tegen de boete, die is wel ingediend.
Online dus die is wel binnen gekomen

Bounty
Master
 Bericht 

gewoon even je wob/wahv verzoek schriftelijk indienen bij:

CVOM
Sectie Wob
Postbus 8533
3503 RM Utrecht

FrAgfo0d
Laat zich horen
 Bericht 

Thanks dat ga ik doen.

Vandaag bericht van de OvJ wat betreft mijn bezwaar over de boete zelf.

Ze dreigen m niet ontvankelijk te verklaren omdat ze de gronden van t beroep missen.
Dat lijkt mij niet helemaal waar, ik heb duidelijk aangegeven dat er een lantaarnpaal tussen de camera en de auto stond.

Maar goed zal m nog even een keer extra melden...

Welke dingen gaan via Wob en welke via Wahv?

dikkydik
Master
 Bericht 
FrAgfo0d schreef:
Welke dingen gaan via Wob en welke via Wahv?

Het betreft een mulderzaak, dus bij de CVOM gaat alles via de WAHV.

Ijkrapport en certificaten van de opsporingsambtenaar gaan via Wob. Daarvoor moet je een Wobje sturen naar de desbetreffende opsporingsinstantie (staat op beschikking).

FrAgfo0d schreef:
Ze dreigen m niet ontvankelijk te verklaren omdat ze de gronden van t beroep missen.

Ah, deze zaak:
wet-mulder-m/geflitst-verbalisant-geen-certificaat-t94630.html

FrAgfo0d
Laat zich horen
 Bericht 

dikkydik schreef:
Ik verzoek u mij alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende stukken toe te sturen, hieronder tenminste begrepen het zaakoverzicht. Tevens wens ik gehoord te worden in verband met de afhandeling van het beroep.

Het stukje: tevens wens ik gehoord te worden... Dat is al vooruitspelen op een zitting bij de rechtbank?
Is dit verplicht of kan je ná de afwijzing van je bezwaarschrift alsnog een beroep doen bij de rechtbank?

TMFKAV
Master
 Bericht 
FrAgfo0d schreef:
Dat is al vooruitspelen op een zitting bij de rechtbank?

Nee, dat is horen in de OvJ-fase

FrAgfo0d
Laat zich horen
 Bericht 

Hoe zinnig is dat?
Hoe gaat dat in zijn werk?

TMFKAV
Master
 Bericht 
FrAgfo0d schreef:
Hoe gaat dat in zijn werk?

Of een ritje naar Utrecht, dan wel telefonisch .......

FrAgfo0d
Laat zich horen
 Bericht 

Ok en in mijn geval helpt dat, wat zeg je ?

Pagina 1 van 1 [ 19 berichten ]