» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
kamo
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo,

Voordat ik mijn verhaal doe, wil ik even mededelen dat dit de eerste keer is dat ik een boete aanvecht en dat ik al veel heb gezocht op deze site en het forum maar dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

De casus:
Op 11 maart 2016 heb ik een overtreding begaan waardoor ik van Staatsbosbeheer een boete heb ontvangen. Omdat ik het niet eens was met deze boete ben ik vervolgens in bezwaar gegaan. Derhalve heb ik op 12 mei 2016 een bezwaarschrift en een verzoekschrift ingediend om enkele betrekking hebbende documenten en het zaakoverzicht te ontvangen.

Op 6 juni 2016 ontving ik een brief met het zaakoverzicht van het CVOM dat men het verzoek heeft doorgestuurd naar Staatsbosbeheer omdat zij zelf niet beschikte over deze documenten. Nu heb ik tot op heden nog geen documenten van Staatsbosbeheer ontvangen om zo mijn boete aan te vechten. Naar mijn inziens is het termijn van vier weken reeds verlopen en zal ik iemand in gebreken moeten stellen.

Nu is mijn vraag wat de volgende stap is en naar wie ik een ingebrekestelling moet sturen?

Met vriendelijke groet!

Bounty
Master
 Bericht 

Staatsbosbeheer. Maar plaats je informatieverzoek hier eens.

kamo
Eendagsvlieg
 Bericht 

CVOM
Cluster WOB
Postbus 8533
3503 RM Utrecht.

Betreft: Verzoekschrift

Geachte heer/mevrouw,

Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op CJIB nummer: ..................... betrekking hebbende documenten. Met tenminste hierin begrepen kopieën van:
• Het brondocument;
• Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen
• De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant
• De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft.

Met vriendelijke groet,

TMFKAV
Master
 Bericht 
Staatsbosbeheer (+1) !!

Enige drempel is, dat jij enkel aan kunt tonen dat de CVOM het heeft doorgestuurd en niet dat SBB het ontvangen heeft.

Nu heeft het Cluster Wob een verzendadministratie, met een blote ontkenning gaat SBB het niet redden ........

kamo
Eendagsvlieg
 Bericht 

Oke ik ga dus een brief opstellen en die verzenden naar Staatsbosbeheer. Ik vraag me echter af of het niet verstandig is om ook het CVOM in kennis te stellen van het feit dat het termijn van vier weken reeds verstreken is?

Kan ik op deze site ook standaard brieven vinden voor deze ingebrekenstelling?

TMFKAV
Master
 Bericht 
kamo schreef:
Ik vraag me echter af of het niet verstandig is om ook het CVOM in kennis te stellen van het feit dat het termijn van vier weken reeds verstreken is?

:schudnee:

Citaat:
Op datum X heeft Parket CVOM een verzoek op grond van de Wob aan u doorgestuurd betreffende kenmerk Y. Wegens het uitblijven van een tijdige beslissing wordt dringend verzocht om uiterlijk binnen 14 dagen tot een besluit te komen.

:kniktja:

Als het Wob-verzoek is doorgestuurd aan Amersfoort (hoofdkantoor) Fax: 030-6922978

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ]