» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
RobinNL
Respect
 Bericht 

Beste allen,

Inzake een boete n.a.v. registercontrole voor onverzekerde auto's heb ik de gegevens van de BOA gewobt. In het PV van de BOA eindigt zijn aktenummer met "/1" terwijl de akte van beëdiging een aktenummer heeft met als einde "/0".

Ook staat in het zaakoverzicht het personeelsnummer van de BOA, maar als ik op de website van Justis kijk naar de documenten die bij deze BOA zouden horen zie ik alleen een boel documenten waar nergens een dienstnummer staat vermeld en alleen een afwijkend aktenummer ("/0" ipv "/1"). Is dit voldoende om aan te kunnen nemen dat deze akte niet bij de BOA hoort?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat zij opvolgnummers.
Je hebt een oude gehad.

RobinNL
Respect
 Bericht 

Opvolgnummers? Maar dat hoort wel bij de zelfde BOA?

En de akte van opsporingsbevoegdheid heeft ook "/0" ipv "/1" en is 3 jaar verlopen, er zit geen vernieuwd exemplaar bij.

Daarbij komt dat ik een WOB-verzoek deed waarin ik vroeg om "de documenten waaruit blijkt dat de verbalisant(en) bevoegd en bekwaam was(waren) om alle opsporingshandelingen uit te voeren die ten grondslag liggen aan deze beschikking", als antwoord kreeg ik dat ik op Justis.nl moest kijken.

Kan ik nu bij de rechter aanvoeren dat ik er van uit ga dat de overheid zich altijd netjes aan de WOB houdt en de verbalisant dus helemaal niet bevoegd was?

Feitelijk
Master
 Bericht 
RobinNL schreef:
Opvolgnummers? Maar dat hoort wel bij de zelfde BOA?

:kniktja:

RobinNL schreef:
als antwoord kreeg ik dat ik op Justis.nl moest kijken.

Als ze al openbaar zijn dan is een verwijzing daar naar toch prima?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Je kunt stellen dat de BOA niet bevoegd is, dat is je goed recht.

Maar waarschijnlijk zal het tegedeel aangetoond gaan worden.

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ]