» Juridisch » WOB helpdesk   

Postingstijd interval gedetecteerd van 92.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 69 berichten ]
tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Dinsdag 1-9 tot en met dinsdag 29-9 = 29 dagen.

Zowel de wob als de igb is per fax verzonden.
De 28ste was de laatste dag waarop beslist had moeten worden.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
En als de gemeente de hondenbelasting zou afschaffen? Dan gaan andere belastingen omhoog.

Zo bedoel ik het ook weer niet.
Tuurlijk moet men datgene betalen wat daadwerkelijk besteed word aan het hondenbeleid.
Maar als blijkt dat men dat jaar minder heeft uitbesteed aan het hondenbeleid,als het jaar ervoor,het netter zou zijn om datgene wat is overgebleven terug te storten op de rekeningen van alle hondenbezitters.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Zou je dat besluit/documenten eens kunnen laten zien?

Die zooi papieren heb ik allang niet meer.
Dat was een wobverzoek van vorig jaar maart.

Uit me hoofd weet ik nog wel ongeveer wat er besteed was en betaald.

dikkydik
Master
 Bericht 
ruitenheer schreef:
Toch aardig van de gemeente dat ze je die gegevens hebben verstrekt.

Zeker, vandaar m'n vraag welke gemeente.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Ik gok op Amersfoort ;-)

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Zeker, vandaar m'n vraag welke gemeente.

gemeente Leudal

En het wobverzoek wat is beantwoord ging niet over de begroting van 2014,maar over 2013.
Die gegevens hadden ze nog niet.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Tijdens de parlementaire behandeling van de Wet dwangsom is uitgesproken dat in de praktijk de rechter zou kunnen oordelen dat een ingebrekestelling die per abuis een dag te vroeg is ingediend, toch geldt; de dwangsom is dan twee weken en een dag later verschuldigd (zie Handelingen II, 2005/06, 80, p. 4981-4982). Dus: is de ingebrekestelling op maandag ontvangen en had dat eigenlijk pas dinsdag moeten zijn, dan is de dwangsom verschuldigd met ingang van de woensdag twee weken later.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Een brief ontvangen,dat ik eerst in bezwaar moet gaan.
Dat besluit waar ze op doelen is die dwangsom besluit.

Ze hebben op 24 en 30 november hun straatje tijdens het instellen van het beroep schoon geveegd,waardoor er geen procesbelang meer is.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Kreeg het vonnis binnen.

Daaruit blijkt dat ze te laat waren en dat er wel een besluit is genomen tijdens het instellen van het beroep.
De gemeente moet nogmaals een dwangsom besluit nemen,aangezien de rechtbank heeft geoordeeld dat dit wel dergelijk een afzonderlijke wob verzoek was.

Bounty
Master
 Bericht 

Plaats het vonnis hier eens.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Ik weet niet hoe ik dat erop moet zetten.Ik heb dat al eens eerder geprobeerd,maar dat werkte niet.

Het was een korte inhoud.

Omdat er geen proces belang meer was,het beroep niet ontvankelijk is verklaard,omdat verweerder inmiddels een besluit heeft genomen.

Ook krijg ik mijn griffierecht terug,wat alleen kan inhouden dat ik het beroep gewonnen heb.Die rechter las mijn verweer niet op de brief van verweerder,en die schreef dat ik bijzondere bijstand had aangevraagd,terwijl dit uit eigen zak kwam.
Een aparte brief van de griffier bevestigde mij dat het griffie recht zou worden terug gestort.

En verder word ik terug verwezen naar het bestuursorgaan om dat dwangsom besluit.Dat de rechtbank daar geen vonnis over doet.

Ik neem aan dat hiermee bedoeld word dat er een vonnis ligt dat ze te laat een besluit hadden genomen,en die wob wel gezien moest worden als een afzonderlijke wob.En dat dit een ambtshalve handeling zal moeten zijn.

TMFKAV
Master
 Bericht 
:fp:

dikkydik
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:
Ik heb dat al eens eerder geprobeerd,maar dat werkte niet.

Fotootje maken/scannen en uploaden naar een site als imagedump is te moeilijk?

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Fotootje maken/scannen en uploaden naar een site als imagedump is te moeilijk?

Ik heb geen camera.
Met een pdf file wil het niet lukken.

Close Encounter
Master
 Bericht 
:slotje:

TMFKAV
Master
 Bericht 
Graag !!

tamso1968
Pro
 Bericht 

Up to date.

Uitspraak op dat beroep was op 29 januari 2016.
Het moest gezien worden als een wob verzoek,alleen kreeg ik mijn griffie recht niet terug.
In verzet gegaan tegen dat vonnis en op 29 mei 2016 is daar uitspraak over gedaan.
Verzet gegrond.

Alleen nog wachten op het dwangsom besluit op bezwaar van de gemeente,die dacht eronder uit te komen door de dwangsom af te wijzen.Plus wettelijke rente.

TMFKAV
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:
In verzet gegaan tegen dat vonnis en op 29 mei 2016 is daar uitspraak over gedaan.

Glazen bol ?

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
29 mei 2016

April bedoelde ik.

Pagina 2 van 2 [ 69 berichten ]