» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 2  [ 69 berichten ]
tamso1968
Pro
 Bericht 

Ik heb op dezelfde tijdstippen 2 wob verzoeken ingediend

Beide zijn apart aangeschreven en ondertekend.
Moet deze wobs als 1 wob worden gezien,of moeten ze afzonderlijk behandeld worden.
Het waren beide dezelfde wobverzoeken,alleen het enigste verschil is het jaar getal.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Heb je een besluit ontvangen?

dikkydik
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:

Zou dat even balen zijn. :wink:
tamso1968 schreef:
Het waren beide dezelfde wobverzoeken,alleen het enigste verschil is het jaar getal.

Een gouwe ouwe! :nono:

Lastminuteguy
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:

Moet deze wobs als 1 wob worden gezien,of moeten ze afzonderlijk behandeld worden.

Wat voor rare spelletjes speel jij? Laat ik het genuanceerder vragen uit persoonlijke interesse: Waarom heb je deze twee verzoeken niet gecombineerd in één, als ze toch hetzelfde onderwerp behandelen?

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:

Op 1 wobverzoek wel.
Op de andere pas op 24 november,nadat ze in gebreke zijn gesteld.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Waarom heb je deze twee verzoeken niet gecombineerd in één, als ze toch hetzelfde onderwerp behandelen?

Het jaartal verschilt daarin.
Om die reden zijn er 2 wobs verzonden.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Zou dat even balen zijn. :wink:

Dat weet ik niet zo net.Tenzij dit beroep wat hieronder staat aangeven inmiddels de raad van state heeft bereikt.Maar daar heb ik tot nu toe nog niks over kunnen vinden.
Vandaar ook mijn vraag of 2 wobs als 1 wob moeten worden gezien.

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2013:9756

Roelf
Master
 Bericht 

tamso1968 schreef:
Op 1 wobverzoek wel.
Op de andere pas op 24 november,nadat ze in gebreke zijn gesteld.

24 november is geweest.... Dus inmiddels op beide een besluit ontvangen? Of heb je de instantie op 24 november in gebreke gesteld?

graspol
Master
 Bericht 
Kan niet wachten tot je met dit soort grappen je mag gaan verantwoorden bij de rechter, en die ipv een dwangsom het schavot toekent.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
24 november is geweest.... Dus inmiddels op beide een besluit ontvangen? Of heb je de instantie op 24 november in gebreke gesteld?

31 augustus wob verzoeken ingediend
3 stuks
8 september 2 beantwoord
28 september in gebreke gesteld.
5 oktober weer 2 antwoorden over 2 eerdere beantwoorde wobs
10 november in beroep gegaan en hen aangeschreven dat er die dag per fax 3 wobs zijn verzonden
na kennisgeving rechtbank 21 november is die 2de wob beantwoord op 24 november

Roelf
Master
 Bericht 

Dus inmiddels heb je een besluit op al je verzoeken?

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Kan niet wachten tot je met dit soort grappen je mag gaan verantwoorden bij de rechter, en die ipv een dwangsom het schavot toekent.

Jij vind het ook niet erg dat een bestuursorgaan keihard staat te liegen in het verweerschrift dat het een bezwaarschriften commissie dat bezwaarschrift zou behandelen,terwijl ik niet eens een brief had ontvangen dat ze het bezwaar in behandeling zouden nemen.
Om op die manier zogenaamd te doen voorkomen dat ik prematuur zou zijn geweest met mijn beroepschrift.

Roelf
Master
 Bericht 

Roelf schreef:

?

TMFKAV
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:
na kennisgeving rechtbank 21 november is die 2de wob beantwoord op 24 november

Je bedoeld wss. de 3de wob ......

Hebben ze ook de dwangsom vastgesteld, of niet?

Geef eens wat meer info !!

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:

Nu wel,maar er dat is gebeurt tijdens het instellen van een beroep.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Geef eens wat meer info !!

Die dwangsom hebben ze ook afgewezen,nadat ze in kennis waren gesteld door de rechtbank.
Met als argument dat die 2 wobs als 1 wob moeten worden gezien en dat ik in bezwaar had moeten gaan tegen die beslissing op 8 september.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Plaats het besluit eens, waaruit zou blijken dat er op 2 verzoeken is besloten in 1 besluit.

pevo
Master
 Bericht 
Misbruik :zzz:

Roelf
Master
 Bericht 

tamso1968 schreef:
Nu wel,maar er dat is gebeurt tijdens het instellen van een beroep.

Dan heb je toch wat je wilt? Wat is dan je probleem?
tamso1968 schreef:

Dit was je vraag. De wobs zijn, na wat aandringen, beide afzonderlijk behandeld. Waarom stel je uberhaupt deze vraag?

Of wil je soms nog een extraatje eruit slepen?

:fp:

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Of wil je soms nog een extraatje eruit slepen?

Bedankt Roelf voor je antwoord.

Ik wil niks extra's eruit halen.
Zoals ik al aangaf heb ik niet die hele dwangsom afgewacht,maar ruim van te voren de gemeente op de hoogste gesteld dat ze een wob over het hoofd hadden gezien.
Zelfs met die informatie hebben ze niks gedaan.En gooien het nu op 1 wob,waarop beslist zou zijn.
Vandaar mijn vraag of die ander wob als 1 wob moest worden gezien.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Plaats het besluit eens, waaruit zou blijken dat er op 2 verzoeken is besloten in 1 besluit.

Ik probeer dat zo te doen.De vorige keren mij dat niet gelukt om een besluit te tonen op FS.

Roelf
Master
 Bericht 

tamso1968 schreef:
Vandaar mijn vraag of die ander wob als 1 wob moest worden gezien

Lijkt me niet. Maar je hebt zelf de situatie zodanig ingekleed dat de instantie wellicht de indruk kreeg dat het om een doublure ging. Je had natuurlijk ook in één verzoek kunnen vragen om informatie die betrekking had op beide jaartallen.

Maar, je hebt inmiddels een besluit op de verschillende wobs waar het hier om gaat. Ik begrijp nog steeds niet waarom je je hier meldt met deze kwestie. Je doet een aantal wobs, er gaat wat mis, je dringt wat aan, het gaat vervolgens goed, case closed.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Maar, je hebt inmiddels een besluit op de verschillende wobs waar het hier om gaat. Ik begrijp nog steeds niet waarom je je hier meldt met deze kwestie. Je doet een aantal wobs, er gaat wat mis, je dringt wat aan, het gaat vervolgens goed, case closed.

Volgens mij begrijp je het nog niet helemaal.
IGB is verzonden op 28 september.
Pas op 24 november is beslist op het andere wob verzoek.
Op 10 november ben ik in beroep gegaan.Tijdens het beroep is er beslist.

Roelf
Master
 Bericht 

tamso1968 schreef:
Volgens mij begrijp je het nog niet helemaal

Misschien moet je je vraag dan iets duidelijker stellen.

Maar goed, je gaat in beroep omdat er niet is beslist. Dan wordt er tijdens de beroepsperiode beslist. Dus er is een besluit. Kun je je beroep toch gewoon intrekken? Je hebt wat je wilt, namelijk een beslissing. Of je moet niet tevreden zijn met alleen de beslissing.....

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Of je moet niet tevreden zijn met alleen de beslissing.....

Het gaat nu alleen nog om die vaststelling van die dwangsom.
Of ik doe het op hun manier,dat ik opnieuw 4 maanden mag gaan wachten op een dwangsombesluit op bezwaar,en maanden moet gaan wachten op een vonnis op bezwaar,of ik laat nu meteen door de rechtbank de dwangsom vaststellen.

Roelf
Master
 Bericht 

Ah, toch de dwangsom. Vandaar ook de splitsing van de wobverzoeken zodat de kans bestond dat er eentje tussen de wal en het schip raakte.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Briefje naar de rechtbank dat verweerder de dwangsom ten onrechte heeft afgewezen en de rechtbank verzoeken de dwangsom vast te stellen (4:19 Awb) O:)

tamso1968
Pro
 Bericht 

T/C

Ik heb het antwoord al gevonden.

PS Roelf.

Was de gemeente maar ook zo coulant als je een aanvraag indient,en je te laat was met een aanvraag indienen.

Roelf
Master
 Bericht 

tamso1968 schreef:
PS Roelf.

Was de gemeente maar ook zo coulant als je een aanvraag indient,en je te laat was met een aanvraag indienen

Je motief is inmiddels duidelijk :dag:

graspol
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:
Jij vind het ook niet erg dat ....

Zo zijn er oorlogen begonnen en zo maken kleine kinderen ruzie...

Omdat jij iets doet wat ik niet leuk vind, ga ik iets doen wat jij niet leuk vind...
Of nog stelliger... omdat jij mij iets aangedaan hebt, heb ik het recht gekregen jou iets aan te doen.
En dan kijk ik even naar het wereld-strijdtoneel, en denk ik ja... ik zie die mindset wel vaker terugkomen bij individuen of massa's.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
omdat jij mij iets aangedaan hebt, heb ik het recht gekregen jou iets aan te doen.

Is de wereld anders dan.

Ik geef nog een paar andere voorbeelden waar de gemeente de boel staat te flessen,en ook gewoon schijt heeft aan zijn burgers.

1.
Elk jaar heft de gemeente's hondenbelasting en in mijn gemeente strijkt daardoor de gemeente ruim 220.000 euro op en besteed maar ca 28.000 euro aan het doel waarvoor je hondenbelasting betaalt.
De rest gaat op aan andere potjes.

2.
Gemeente vangt 83.000 euro van de (r)overheid voor armoede beleid.Het besteed maar ca 47.000 euro aan dat doel en de rest gaat op in andere potjes.

Waarom zou je medelijden moeten hebben met de gemeente.
Mensen vinden het blijkbaar niet erg,dat ze genaaid worden door hun overheid.

En ik kan nog een aantal onderwerpen opnoemen,dat laat zien dat de gemeente lak heeft aan zijn burgers.
Als de gemeente in de eerste instantie niet zo krenterig had gedaan,ik deze moeite eens niet genomen had.
Achterover leunen en toekijken is ook geen optie.

ruitenheer
Master
 Bericht 

tamso1968 schreef:
.
Elk jaar heft de gemeente's hondenbelasting en in mijn gemeente strijkt daardoor de gemeente ruim 220.000 euro op en besteed maar ca 28.000 euro aan het doel waarvoor je hondenbelasting betaalt.
De rest gaat op aan andere potjes.

En dat mag van de hoogste rechter in Nederland.

Feitelijk
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:
doel waarvoor je hondenbelasting betaalt.

Oh, vertel! wat is dat doel?

pevo
Master
 Bericht 
ruitenheer schreef:

En van eveneens die hoogste rechtbank in Nederland mag een burger dat uiteraard wel opvragen en controleren.

Bounty
Master
 Bericht 

pevo schreef:
En van eveneens die hoogste rechtbank in Nederland mag een burger dat uiteraard wel opvragen en controleren.

Zelfs met 2 verschillende wobs over hetzelfde onderwerp 8)

pevo
Master
 Bericht 
:schudnee: :schudnee:

Ik doelde op het onderwerp ansich (f)

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:

Ik ken deze uitspraak.
Het ging mij alleen om de hypocrisie dat FS leden stellen dat het alleen te doen is om de dwangsom.
Terwijl een gemeente niks anders doet om geld binnen te harken via een wetgeving.En voor andere doeleinde's kunnnen gebruiken.

Wie weet besteed ik het geld van die dwangsom wel aan een kinderproject in mijn dorp.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Laat hier nog maar even weten of de rechtbank die dwangsom toewijst, ik ben benieuwd ........

Feitelijk
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:
En voor andere doeleinde's kunnnen gebruiken.

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... R:2013:917

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Laat hier nog maar even weten of de rechtbank die dwangsom toewijst, ik ben benieuwd ........

ik laat het wel horen.Zover ik het begrijp,de gemeente deze 2 wobs afzonderlijk had moeten behandelen.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... R:2013:917

Het punt is dat ik ik vorig jaar een wob verzoek heb gedaan om inzage te krijgen in de kosten,en de inkomsten wat betrekking had met die hondenbelasting.
En dat maar ca 28.000 euro daadwerkelijk besteed werd aan het hondenbeleid.

Maar dat ze wel ca 220.000 ontvangen aan hondenbelasting.

Wat de hoge raad ervan maakt zal me een worst zijn.

Feitelijk
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:

Wat de hoge raad ervan maakt zal me een worst zijn.

:roll:

Tip: wob het ministerie van financiën eens hoeveel er van de inkomstenbelasting daadwerkelijk aan inkomsten besteed wordt.

rolfv
Die hard
 Bericht 

FF terug... je hebt 31 augustus een aantal Wob verzoeken gedaan en 28 september een IGS verstuurd? Dat is dus prematuur.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Als die IGS van 28 september ook per fax is gedaan, 1 dag prematuur. Per post is die 1 dag later ontvangen en niet prematuur ......

En ...... 1 dag prematuur valt over te twisten !!

rolfv
Die hard
 Bericht 

31 augustus ontvangen, dus termijn van 4 weken begint op 1 september, 4 weken later is 29 september, dat is dus de laatste dag waarop beslist had moeten worden.
En dan is de IGS dus 2 dagen te vroeg. (En ik ga er inderdaad van uit dat de IGS per fax is verstuurd)

TMFKAV
Master
 Bericht 
rolfv schreef:
4 weken later is 29 september

Nee, dat is 4 weken + 1 dag :wink:

Dinsdag 1-9 tot en met dinsdag 29-9 = 29 dagen.

tamso1968
Pro
 Bericht 

volgens mij werd om 1 dag niet moeilijk gedaan

dikkydik
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:
Het punt is dat ik ik vorig jaar een wob verzoek heb gedaan om inzage te krijgen in de kosten,en de inkomsten wat betrekking had met die hondenbelasting.

Zou je dat besluit/documenten eens kunnen laten zien?

ruitenheer
Master
 Bericht 

tamso1968 schreef:

Maar dat ze wel ca 220.000 ontvangen aan hondenbelasting.

Toch aardig van de gemeente dat ze je die gegevens hebben verstrekt. De opbrengst staat in de jaarrekening, en die is openbaar. De opbrengst valt dus niet onder de WOB.

Maar naast de kosten van het hondenbeleid moet de gemeente de kosten van de controle hondenbelasting, het verwerken van de mutaties, het opleggen van de aanslagen en het invorderen hiervan dekken. De "winst" is dus een stuk minder dan je zo laat lijken.

En als de gemeente de hondenbelasting zou afschaffen? Dan gaan andere belastingen omhoog.

tamso1968
Pro
 Bericht 

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2014:4456

Hier blijkt een aanvraag gedaan te zijn op een zondag 12 mei,die op maandag 13 mei pas zou ingaan.
Op maandag 10 juni 2013 is die ingebrekestelling ontvangen en daar blijkt de eiser niet prematuur te zijn.

Pagina 1 van 2 [ 69 berichten ]