» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 1  [ 39 berichten ]
tamso1968
Pro
 Bericht 

Ik heb een wob verzoek ingediend,die niet binnen de 4 weken is beantwoord,en nadat er een ingebrekestelling is verzonden,op de laatste dag van de extra 2 weken (igb) een besluit word genomen die niet gemotiveerd was,en afwijzend heeft geoordeeld.

Mijn vraag is of dit wel mag.Volgens de WOB moet een bestuursorgaan binnen 4 weken beslissen,wat dan eigenlijk 6 weken zou zijn,als je een igb moet opsturen,omdat ze geen besluit willen nemen op het wob verzoek.

ceriadwen
Master
 Bericht 
bezwaar op besluit indienen en dat je graag een motivatie wil

TMFKAV
Master
 Bericht 
Het is niet conform de ABBB, maar ze stuiten een dwangsom er wel mee.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
bezwaar op besluit indienen en dat je graag een motivatie wil

Dat is inmiddels ook gebeurt.
Ik vroeg het,omdat er altijd vermeld word in jurisprudentie,dat er binnen 4 weken beslist moet worden.
En dat je na die 4 weken (opsturen igb) bv niet kan vragen om wat het precies gaat.
In dit geval een bestuursorgaan moedwillig wacht tot de laatste dag (2 weken igb),en dan ongemotiveerd een besluit neemt.
Wat neerkomt op onbehoorlijk bestuur.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Het is niet conform de ABBB, maar ze stuiten een dwangsom er wel mee.

Dat doen ze op advies van het VNG,of andere juristen,om zo het beslistermijn te vertragen.
Daarover hoor je niks in de media,als het gaat om misbruik van de wob.
Pot die de ketel verwijt dat het zwart ziet.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Ze hebben niet ongemotiveerd een besluit genomen, de motivatie was het voorkomen van een dwangsom.

Ze hebben het besluit niet gemotiveerd, dat is wat anders.

Maar ...... wat wil je nu weten?

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Maar ...... wat wil je nu weten?

Ik wilde weten of een bestuursorgaan na het ingebreke stellen,tot op de laatste dag van die ingebreke stelling,een ongemotiveerd besluit mag nemen,wat het wob verzoek afwijst.
Dat kan dus blijkbaar.

TMFKAV
Master
 Bericht 
In priciepe mag het niet, maar er zijn geen gevolgen (afgezien van een eventueel gegrond bezwaar).

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
In principe mag het niet, maar er zijn geen gevolgen

Op zich wel,want als het bestuursorgaan het later wilt gooien op misbruik van de WOB,of misbruik van procesrecht,het tegen zich kan keren.
En dit is niet de eerste keer,dat de gemeente dit flikt.Het blijkt nu standaard te zijn.Wat als doel heeft de boel te vertragen.
vrijwel elk wob verzoek ( een paar wobs) die ik in 2016 heb ingediend,allemaal standaard ongemotiveerd word afgewezen.
Bv art 10 en art 11 onterecht toepassen,of dat het teveel werk is,om die gegevens op te zoeken.terwijl het eenvoudige wobs zijn.In ieder geval niet omvangrijk,of complexe wobverzoeken.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Als ze - in jouw ogen onterecht - art. 10 en 11 toepassen, kun je niet spreken van een ongemotiveerde afwijzing.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Ok,ik bedoel een ondeugdelijke motivering.

svdongen
Master
 Bericht 

Als in het besluit art. 10 of 11 Wob wordt genoemd, is er al sprake van een motivatie. Of deze voldoende is zal van het geval afhangen. Het is op zich geen slecht idee om bezwaar te maken en zo meer inzicht te krijgen in de beweegredenen achter de afwijzing. Wordt de motivatie te summier geacht, dan leidt dit tot een gegrond bezwaar en wordt een nieuw besluit genomen. Het is alleen nuttig om een dergelijke procedure te beginnen als je vermoedt dat de afwijzing rechtens onjuist is: in de bezwaarfase krijg je dan informatie over de beweegredenen (als het goed is) en in beroep kun je dan eventueel die motivatie aanvechten.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
svdongen

Het is niks anders dan het termijn verlengen met ca 24 weken.
Jammer dat de dwangsom regeling nog niet is afgeschaft,want dan kon je gelijk in beroep gaan.Duurt ook net zo lang,maar dan gaat het hun geld kosten,en dat ze dan wel tijdig gaan reageren,zonder K?T smoes.

TMFKAV
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:
Het is niks anders dan het termijn verlengen met ca 24 weken.

:schudnee:

Termijn kan slechts met 6 weken verlengt worden ......... dan kom je - indien er een commissie - is ingesteld op 24 weken totaal (na datum bestreden besluit).

Citaat:
Jammer dat de dwangsom regeling nog niet is afgeschaft,want dan kon je gelijk in beroep gaan.

:schudnee:

Dwangsom heeft enkel met het niet tijdig beslissen te maken en niets met de bezwaarfase die eerst doorlopen dient te worden.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Het is niks anders dan het termijn verlengen met
Citaat:
ca 24 weken.

Citaat:
is ingesteld op 24 weken totaal (na datum bestreden besluit.

Moet ik het zingen in blokletters.Een ongemotiveerd besluit is dus verlenging van de beslistermijnen.Ze denken,er is een besluit genomen.

Citaat:
Dwangsom heeft enkel met het niet tijdig beslissen te maken en niets met de bezwaarfase die eerst doorlopen dient te worden.

De nieuwe wob heeft nu 2 mogelijkheden.
A
bezwaar instellen tegen het uitblijven van een besluit.

B.
Eerst in gebreke stellen,en dan beroep instellen.

De dwangsom is in zijn geheel geschrapt uit de ABW.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Hey Sander Tamsolak, ga even lekker een friettent openen ergens op het platteland van Turkije ........

Of bang dat je dan je Wajong-uitkering kwijtraakt ........ ??

dikkydik
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Of bang dat je dan je Wajong-uitkering kwijtraakt ........ ??

Wel willen en dus ook kunnen werken in een friettent of de gids uithangen in Turkistan, maar alleen met behoud van de wajong? Je bent dus niet alleen een wob misbruiker, maar duidelijk ook een uitkeringsmisbruiker.

En dan nog wat te zeiken hebben op NL als half-turk zoals ie zichzelf noemt.
http://www.maxperience.com/nl/countries ... /emigreren

TMFKAV
Master
 Bericht 
dikkydik schreef:

Je hebt hem ook gevonden ? :roflol:

tamso1968
Pro
 Bericht 

Niks meer te zeggen,inholland jurist.

Ik zou me geld terug vragen,als ik jouw was.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Waarom moet ik mijn geld terug vragen, omdat jij onzin uitkraamt ?

dikkydik
Master
 Bericht 
Jouw, jouw...... hihi.

tamso1968
Pro
 Bericht 

Dikke DICK wilt jouw reet verdedigen.
Vraag hem voor een date.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Wat vreemd dat je wel in Turkije in een snackbar kan werken (als eigenaar nog wel!) en hier in Nederland van een wajong uitkering afhankelijk bent.

Vind dat op zijn minst wel opmerkelijk!

TMFKAV
Master
 Bericht 
Pas op met de kritische opmerkingen ...... De ware aard van Sander Tamsolak komt boverdrijven.

Nog even en de anti-zionistische en homofobe gedachtenkronkels van hem worden ook hier - op niet misverstane wijze - geëtaleerd ......

tamso1968
Pro
 Bericht 

Citaat:
Vind dat op zijn minst wel opmerkelijk!

Je weet de achtergronden niet eens,en je vind het opmerkelijk.
Blaat maar mee,als een schaap.

Citaat:
Pas op met de kritische opmerkingen

Een beetje offtopic gelul van je.Jouw ware aard word laten zien.
Dat je mijn naam op google moet opzoeken,is zielig van je.

Je bent een miezerige stumperd.Fakking retard.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Mods: misschien wordt het tijd voor een definitieve IP-ban voor deze persoon.

Citaat:
Je bent een miezerige stumperd.Fakking retard.

Zoals voorspeld, als Sander Tamoslak het met woorden niet meer af kan, wordt het tijd om te gaan beledigen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Citaat:
Dikke DICK wilt jouw reet verdedigen.
Vraag hem voor een date.]

Deze daarbij nog even in de herrinering brengende .......

Tevens:

@ Tamoslak: Stumperd in met een t (stumpert) en Fakking met uck (Fucking).

Van "Jouw ware aard word laten zien" kan ik vlees nog vis maken ....... anders had ik het graag even voor je gecorrigeerd :D

TMFKAV
Master
 Bericht 
tamso1968 schreef:
Je weet de achtergronden niet eens,en je vind het opmerkelijk.

De achtergronden:

Citaat:
Ik heb wat verhalen van U gelezen,en wat voor werk U doet.
Ik zelf ben een nederlands sprekende half-turk.
Geboren en getogen in nederland.
Ben wel vaak in turkije geweest en vorig jaar september nog Voor het laatst geweest bij familieleden.
Ik leef vandaag de dag van een Wajong uitkering en in nederland heb ik de hele dag last van stress en het klimaat.
Toen ik vorig jaar in turkije was,ik als het ware helemaal opfleurde.
Nergens last meer van en wilde als het ware niet meer terug.
Toen ik terug kwam in nederland vroeg ik of ik kon emigreren na turkije.
Omdat de wajong geen pensioen is en me moet houden aan hun wetten,totdat ik een pensioen kan krijgen.
Ik kan wel na turkije gaan,als ik bv werk kan vinden.
Ik wilde graag een patatzaak opzetten in een stad en een huisje huren op het platteland.

Probleem is dat ik 2 honden heb,en die niet alleen wil en kan laten.
Graag neem ik ze mee.
Mijn vraag is aan U of een woning op het platteland makkelijk te vinden is.
En ook of ik tijdens de zomermaanden,zolang ik geen patatzaak kan openen werk kan vinden als GIDS.
Ik spreek engels en ik hoorde dat ze daar veel om vragen in toeristensteden.
Graag wil ik weg uit nederland,en hoe sneller hoe liever.
Weet U toevallig adressen waar woningen te huur zijn of wie daar over gaat.
Het liefst in de buurt tussen Bursa en balkesir.
Susurluk is een dorp waar mijn vader heeft gewoond en waar ik altijd na toe ga,als ik na turkije gaat.
Mijn Vader is overleden en ga dan na zijn graf toe,om het bij te houden.
Ik hoop dat U een adres heeft,en me daar een mailtje over kan geven.
Anders zoek ik wel even door.
Ik wens U nog een fijne dag.
Met de vriendelijke groeten.

sander tamsolak.

Citaat:
Sinds 2015 is Wajong er alleen voor mensen die voor hun 18e of tijdens een studie een ziekte of handicap hebben, en daardoor nooit meer kunnen werken.

I rest my case !!

cocodee
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Tamoslak
:lol:
Ga je in Turkije wobben naar hoeveel geiten Erdogan per nacht neukt? 8)
Enfin, succes met je reintegratie, het leven in NL kan inderdaad stressvol zijn...

JBHC
Master
 Bericht 

Jongens, jullie moeten slakje niet zo plagen. Hij heeft al zoveel last van stress en het klimaat. Straks gaat hij nog met patat gooien :lol: :lol: :lol:

pevo
Master
 Bericht 
Ow geweldig dit :rofl:

TMFKAV
Master
 Bericht 
Lekker rustig zo, zonder tamoslak1968 :D

Tijdelijke ban? Of zou hij op vakantie zijn (locatie voor zijn frietkot zoeken in Turkije)?

Existenz
Die hard
 Bericht 
Specialiteit van het huis:

Frietje Majong

Existenz
(zoekt er alvast een kipfrikandel bij)

JBHC
Master
 Bericht 

Is er niemand die het opmerkelijk vind dat iemand die in 1968 geboren is nog steeds een uitkering krijgt die voor jongeren bedoeld is?

Tita_NL
Pro
 Bericht 

Nee, want je krijgt hem toegekend voor je 18e ( of studerend) en op je 27e wordt hij pas definitief vastgesteld.

BRON

thabakker
Master
 Bericht 

Bizar dat t kan zeg en maar. Een wajong trekken en daardoor alle tijd hebben om op dwangsommen te jagen waardoor uiteindelijk deze afgeschaft is op deze wet.. de dwangsommen lopen de spuigaten uit zogezegd .. maar de herkeuringen op uitkeringsgerechtigden doen we maar niet....

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Existenz
Die hard
 Bericht 
Die 1968 was toch alleen om op Tinder wél volwassen over te komen?

Existenz
(swypet verder)

TMFKAV
Master
 Bericht 
Je zou het niet zeggen, maar hij gaat serieus richting 50.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Goed. Klaar met dit heerschap. Opgeband. :dag:

:slotje:

Pagina 1 van 1 [ 39 berichten ]