» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De rechtbank Oost-Brabant uit zich in ongewoon harde bewoordingen over twee inwoners van Oss die de gemeente overspoelen met ruim achthonderd Wob-verzoeken, bezwaarschriften en klachten. Hij noemde hun handelen respectloos en gaf aan dat de gemeente Oss terecht de verzoeken heeft afgewezen.

Bedrijfsadviseur Ton Gobits uit Oijen en onderneemster Martine Sellenraad zijn niet werkelijk uit op het verkrijgen van informatie, zo oordeelt de rechtbank. Het enige doel van de circa 800 ingediende Wob-verzoeken is volgens de rechter het 'zeer zwaar belasten van het ambtelijk apparaat door op een uiterst respectloze manier hun ongenoegen over de gang van zaken bij de gemeente te uiten'.

De man stuurde in juni en juli vorig jaar, in nog geen zeven weken tijd, ten minste 323 verzoeken om informatie naar de gemeente, op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). De vrouw, een onderneemster, verzond in diezelfde periode 256 verzoeken.

Daarna richtte het duo zich nog eens honderden keren schriftelijk tot de gemeente. Oss wees de verzoeken af omdat er sprake zou zijn van misbruik van recht. Daarop stapten de man en de vrouw naar de rechter.

Bron: http://www.ad.nl/binnenland/rechtbank-v ... ~a6b9b4f8/

Walker
Master
 Bericht 
Iets met onderste, kan en deksel op de neus.

Spook
Master
 Bericht 
Gut, ze moeten ook eens werken voor hun centen daar.

Pita
Master
 Bericht 

Met al die WOB verzoeken komen natuurlijk wel de lunchpauze's in gevaar

TMFKAV
Master
 Bericht 
Wat is je vraag (probleemstelling) ?

Dit is de helpdesk, MT :wink:

A4
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Gut, ze moeten ook eens werken voor hun centen daar.

Dit is gewoon misbruik, klaar. Wobben om het Wobben (en dwangsommen cashen). Sneu volk.

Spook
Master
 Bericht 
Ik lees in de uitspraak van de rechter hier in het topic niets over dwangsommen. Enkel over werk veroorzaken voor de ambtenaren. Nogal voorbarige conclusie jouwerzijds.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik kreeg op een wobverzoek aangaande meerdere percelen de dag voor dwangsommen gingen lopen een afwijzing van mijn wob omdat deze te algemeen geformuleerd was. Geen uitleg, geen hulp en zeker niet de kortst mogelijke termijn.

Dus heb ik de rest maar per perceel ingediend, werden er 989. Ik had er 8 willen schrijven (per recreatiepark 1) maar omdat ik geen herhaling wilde van de eerste wob kon ik niet anders dan per perceel uitsplitsen.

(is nog steeds een heel gesteggel hoor (ergens volgend jaar tweede keer RvS aangaande deze wobs), maar mijn rapportage heb ik wel kunnen maken, en het rapport is klaar en openbaar)

Er is een rechter geweest die vond dat ik best onfatsoenlijk was, de rechters daarna hebben dat een beetje bijgespijkerd en naarmate er nieuwe rechters zich erover buigen merk ik dat ze ook steeds beter kunnen lezen en mijn redenatie over de hoeveelheid kunnen volgen.

pevo
Master
 Bericht 
989 wob verzoeken :-o

Bounty
Master
 Bericht 

Wat voor rapportage heb je gemaakt?

ceriadwen
Master
 Bericht 
Terencew47
Respect
 Bericht 
Stevige uitspraak, maar ook wel bizarre brieven...
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2016:4384

A4
Master
 Bericht 
pevo
Master
 Bericht 
Die taart met dat gedicht :rofl:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Wat een stel klojo's zeg. Met die brieven en dat gedicht. Gek hè, dat de WOB inmiddels op de schop is?

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ]