» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
bionda1963
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo, van de week was ik voor het eerst in Wormerveer. Op de Markstraat wel te verstaan. Bijna op het einde van de Marktplaats, bij een T-spliting tegen water aan. Voor een rijtje maisonnette woningen zijn 2 of 3 parkeerplaatsen. Op het bord waar ik erin reed staat een 30km zone. Aan de andere kant heb ik geen bord kunnen ontdekken (achteraf) dat het om een blauwe zone zou gaan. Het was vies weer, het heeft de afgelopen dagen veel geregeld en gewaaid, waardoor ook erg veel blad.

Hoe het ook zij, bij terugkomst papiertje onder de ruitenwisser. Feitnummer R400 ae categorie 1. Totaal 99 euro (inclusief 9 euro administratiekosten). Motorvoertuig...etetcetc...niet voorzien van blauwe schijf...blablabla.
Duidelijk, want het was ook totaal niet duidelijk dat het een blauwe zone betreft. Ik heb nog foto's gemaakt en je kan duidelijk zien dat de blauwe streep niet te zien is door blad. Zijn er mensen bekend met die omgeving? En is het een bekend probleem?

Ik heb nu alleen nog de aankondiging van beschikking, maar ik wil er natuurlijk wel alles aan doen om de boete te voorkomen (of in ieder geval retour te krijgen) of het ze op zijn minst zo moeilijk mogelijk te maken!! 99 euro, kom op!!

Op deze site zie ik deze onderstaande lijst. Moet ik dit allemaal opvragen? Doe ik dat allemaal bij 1 instantie? In 1 brief? Kan ik dat ook online doen?

Dat is het volgende bij een neheffingsaanslag/parkeerboete:

- Het brondocument;

- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;

- Het besluit dat ten grondslag ligt aan de plaatsing van de borden en/of het instellen van een parkeerzone;

- De geldige akte van beëdiging van de dienstdoende controleur;

- Actueel, gedateerd en ondertekend mandaat van de gemeente betreffende de betrokken parkeerbelasting en -vergunningen, -tarieven en –locatie;

- Een document waaruit blijkt wie de heffingsambtenaar is die bezwaarschriften af-/ goedkeurt;

- De onderbouwde berekening die ten grondslag ligt aan de aanslagkosten groot bedrag X;

- De onderbouwde berekening die ten grondslag ligt aan de kosten naheffingsaanslag groot bedrag X;

- De onderbouwde berekening die ten grondslag ligt aan het bedrag parkeerbelasting groot € 2.-;

- Het mandaatbesluit waaruit blijkt dat de ambtenaar die de naheffing oplegde, gemandateerd was om als heffingsambtenaar op te treden;

In ieder geval alvast heeeeel erg bedankt voor de hulp en eventuele reacties!!

Tweebel
Master
 Bericht 
Je hebt er iig goed aan gedaan direct foto's te maken.
Voordat je verdere actie kan ondernemen zal je de post moeten afwachten.

bionda1963
Eendagsvlieg
 Bericht 

:thumb: Dank je wel!

TMFKAV
Master
 Bericht 
bionda1963 schreef:
- Actueel, gedateerd en ondertekend mandaat van de gemeente betreffende de betrokken parkeerbelasting en -vergunningen, -tarieven en –locatie;

- Een document waaruit blijkt wie de heffingsambtenaar is die bezwaarschriften af-/ goedkeurt;

- De onderbouwde berekening die ten grondslag ligt aan de aanslagkosten groot bedrag X;

- De onderbouwde berekening die ten grondslag ligt aan de kosten naheffingsaanslag groot bedrag X;

- De onderbouwde berekening die ten grondslag ligt aan het bedrag parkeerbelasting groot € 2.-;

- Het mandaatbesluit waaruit blijkt dat de ambtenaar die de naheffing oplegde, gemandateerd was om als heffingsambtenaar op te treden;

Alleen van toepassing bij een naheffingsaanslag (Belastingrecht), jij hebt een Mulder-beschikking gekregen (Wahv / Awb)

bionda1963
Eendagsvlieg
 Bericht 

:huh: okay :lol: waar moet ik dan kijken en wat moet ik dan doen...en waar?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Citaat:
- Het brondocument;

- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;

- Alle informatie aangaande de aanstelling en beëdiging van de betreffende verbalisant(en);

- De eventueel gemaakte foto's.

Bij de opsporingsinstantie.

Het kan onder de Wob, maar 7:18, vierde lid, van de Awb is de geëigende weg (jurisprudentie).

Feitelijk
Master
 Bericht 
bionda1963 schreef:
Ik heb nog foto's gemaakt en je kan duidelijk zien dat de blauwe streep niet te zien is door blad.

Daar heb je niets aan. (zie jurisprudentie dat tekens op het wegdek (haaientanden) ook gelden als ze ondergesneeuwd zijn )

bionda1963 schreef:
Duidelijk, want het was ook totaal niet duidelijk dat het een blauwe zone betreft

Is er een mogelijkheid om daar naar toe te rijden zonder dat je een :E10: tegenkomt?

Pietert
Master
 Bericht 
bionda1963 schreef:
Duidelijk, want het was ook totaal niet duidelijk dat het een blauwe zone betreft.

Deze parkeerplekken?
https://www.google.nl/maps/@52.4928917, ... 6656?hl=en

Dan ben je sowieso langs zone borden gereden en was het dus prima duidelijk:
https://www.google.nl/maps/@52.4904378, ... 6656?hl=en
https://www.google.nl/maps/@52.4930146, ... 6656?hl=en
https://www.google.nl/maps/@52.4934295, ... 6656?hl=en
https://www.google.nl/maps/@52.4930082, ... 6656?hl=en

en, de 2 die je had moeten zien:
https://www.google.nl/maps/@52.4945218, ... 6656?hl=en

Feitelijk schreef:
Is er een mogelijkheid om daar naar toe te rijden zonder dat je een :E10: tegenkomt?

Ik geloof het niet :schudnee:

Feitelijk
Master
 Bericht 
En als ze nou een DeLorean met 1,21 Jigawatt heeft?

Pietert
Master
 Bericht 
Dan wel :)

bionda1963 schreef:
of het ze op zijn minst zo moeilijk mogelijk te maken!!

Niet cool.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Niet cool.

Nou, kan het wel zijn hoor. :devil:

Hier dezelfde overtreding, maar probeer daar maar eens achter te komen als boa

Afbeelding

Pietert
Master
 Bericht 
Maar dan heb je gelijk. Dat is anders.

bionda1963
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hihihi grappig...geen Delorean...was wel leuk geweest...grappige auto.

Ik heb die borden echt niet gezien!! Eerste keer in dat durp...retedruk vanwege de markt...regen...geen excuses ik weet het. Dan maar geen brief...helaas pindakaas dan betaal ik het gewoon zonder morren.

Dank jullie wel iig!@ en yes het waren die paar plekken bij die groene huisjes!!

Pietert
Master
 Bericht 
Ho ho, er kan nog wel wat mis zijn met de beschikking :) maar de zone is iig in orde :)

bionda1963
Eendagsvlieg
 Bericht 

Wat mis zijn met de beschikking? Wat zou daar mis mee kunnen zijn? Ik heb echt geen kaas gegeten hiervan :-)))

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ]