» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Leno
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste allemaal,
Op 4 augustus 2018 ontving ik een verkeersboete/ beschikking a E 176.00. Rechtsboven op de brief staat een M. Het komt er op neer dat een politieagent vanuit zijn stilstaande politieauto kennelijk heeft vastgesteld dat ik te hard reed. Hij maakte gebruik van een lasergun. Vervolgens ben ik door hem staandegehouden en zo ontving ik op 4 augustus 2018 de verkeersboete/ beschikking.

Ik wil nu nagaan of de gebruikte lasergun nog ge-ijkt is binnen de gestelde termijn. Ook ben ik benieuwd of de verbalisant getraind en bevoegd is om die lasergun te mogen gebruiken. Wat moet ik nu doen?

Ik lees veel op het forum, maar veel info verwijst naar elkaar en veel wijzer word ik er niet van. Ik heb weinig ervaring met zaken zoals
- een Wob/Wpg verzoek sturen naar de politie (hoe werkt dat en wat vraag ik daarmee op).
- Brondocument (wat wordt hiermee bedoeld?)
- Proces-verbaal (hoe kom ik daaraan)
- Aktes verbalisant (hoe kom ik daaraan?)
- Keurigsrapport van de lasergun (hoe kom ik daaraan?)
- Wat is een beroepsschrift (CVOM)
- Wat is het procesdossier?

Overal lees ik iets over een stappenplan, maar ik kan het niet vinden op deze site. Misschien vind ik iets uit 2008, maar dat is al 10 jaar oud.

Wie o wie heeft voor mij wat praktische tips?

Bedankt allemaal, Leno

Bounty
Master
 Bericht 

Het hele stappenplan is niet meer van toepassing. Wobverzoek bij beschikking = tegenwoordig al misbruik van procesrecht.

Ik adviseer je de beschikking in te dienen bij een no cure no pay jurist. Maak je geen fouten.

WimLex
Master
 Bericht 
ah, daar istie weer, prediken voor eigen kerk in optima forma :respect:

laat je aub geen oor aannaaien door dergelijke bureaus, dat gaat je alleen maar geld kosten ...

Bounty
Master
 Bericht 

Ik ben geen verkeersjurist. Ook je voorbeeld klopt niet helemaal. Betrokkene is tevreden over zijn jurist.

bert65
Master
 Bericht 
Bounty schreef:
Ik ben geen verkeersjurist. Ook je voorbeeld klopt niet helemaal. Betrokkene is tevreden over zijn jurist.

Flier lijkt mij niet tevreden. Als je zo hoed bent in het geven van advies, vertel dan aan TS wat jij moet doen ipv iedere keer weer mekkeren over allerlei bureautjes. Het geeft mij een hoog Jehovagetuige-gevoel.

Bounty
Master
 Bericht 

Uitbesteden is het beste advies. Ik ben sinds 2013 met deze materie bezig, dus genoeg eigen ervaring en met het adviseren van noobs hier. PM flier maar en vraag het hem zelf.

WimLex
Master
 Bericht 
Bounty schreef:
PM flier maar

Doe eens alles openbaar maken ipv alles achter te schermen te bekonkelen ? (f)

Bounty
Master
 Bericht 

Ik openbaar geen PM's met andere forumleden, is niet voor niks PM en niet op het forum (f)

WimLex
Master
 Bericht 
Bounty schreef:
Ik openbaar geen PM's met andere forumleden, is niet voor niks PM en niet op het forum (f)

Waarom poneer je hier dan een stelling die je niet kan onderbouwen, want voor onderbouwen moeten we flier maar gaan lastigvallen ?
Wat denk je zelf ? :loco:

Bounty
Master
 Bericht 

Ik weet wat ik kan onderbouwen. Als je me niet geloofd is dat jou probleem. 8)

Bounty
Master
 Bericht 

Ik ben vrij om TS te adviseren. Het is aan hem om te beslissen wat hij doet.

snovvdog
Master
 Bericht 
Wat is dan de correcte procedure tegenwoordig voor documenten die niet vrij in te zien zijn (via cjib.nl of anderszijds)?

Ik heb nog redelijk recent (ca. 2 maanden geleden) de wob gebruikt voor de gemeente R'dam, en heb geen verwijten gehoord dat dit misbruik is.

Bounty
Master
 Bericht 

Zaakoverzicht bij CVOM/CJIB. Overige documenten op basis van de WAHV bij de opsporingsinstantie. :thumb:

@snowvvdog bij de rechter is het op het moment wel standaard misbruik en niet ontvankelijk.

snovvdog
Master
 Bericht 
Oké, en als het niks met boetes (WAHV, strafrecht of belasting) te maken heeft?

Ik heb enkele vragen gesteld m.b.t. verkeersbesluiten, parkeerbeleid, en terrasbeleid. Zij hebben het termijn met 4 weken uitgesteld, maar het is reeds meer dan 8 weken en ik heb niks gehoord. Dwangsom is niet meer van toepassing dus een ingebrekestelling ook niet: Ik heb ze net een mail gestuurd vragend of ze al een besluit hebben genomen... Ik ben oprecht benieuwd naar enkele beslissingen en zou ze zelfs eventueel willen publiceren online, zijn namelijk direct van invloed op mijn werkgever, de bereikbaarheid hiervan en de omgeving hiervan.

Bounty
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
Oké, en als het niks met boetes (WAHV, strafrecht of belasting) te maken heeft?

Ik heb enkele vragen gesteld m.b.t. verkeersbesluiten, parkeerbeleid, en terrasbeleid. Zij hebben het termijn met 4 weken uitgesteld, maar het is reeds meer dan 8 weken en ik heb niks gehoord. Dwangsom is niet meer van toepassing dus een ingebrekestelling ook niet: Ik heb ze net een mail gestuurd vragend of ze al een besluit hebben genomen... Ik ben oprecht benieuwd naar enkele beslissingen en zou ze zelfs eventueel willen publiceren online, zijn namelijk direct van invloed op mijn werkgever, de bereikbaarheid hiervan en de omgeving hiervan.

Dan zou ik ze een termijn stellen. Bij geen besluit beroep instellen bij de bestuursrechter.
Zou wel eerst een jurist raadplegen ivm met misbruikuitspraken.

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast