» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Leno
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste allemaal,
Op 4 augustus 2018 ontving ik een verkeersboete/ beschikking a E 176.00. Rechtsboven op de brief staat een M. Het komt er op neer dat een politieagent vanuit zijn stilstaande politieauto kennelijk heeft vastgesteld dat ik te hard reed. Hij maakte gebruik van een lasergun. Vervolgens ben ik door hem staandegehouden en zo ontving ik op 4 augustus 2018 de verkeersboete/ beschikking.

Ik wil nu nagaan of de gebruikte lasergun nog ge-ijkt is binnen de gestelde termijn. Ook ben ik benieuwd of de verbalisant getraind en bevoegd is om die lasergun te mogen gebruiken. Wat moet ik nu doen?

Ik lees veel op het forum, maar veel info verwijst naar elkaar en veel wijzer word ik er niet van. Ik heb weinig ervaring met zaken zoals
- een Wob/Wpg verzoek sturen naar de politie (hoe werkt dat en wat vraag ik daarmee op).
- Brondocument (wat wordt hiermee bedoeld?)
- Proces-verbaal (hoe kom ik daaraan)
- Aktes verbalisant (hoe kom ik daaraan?)
- Keurigsrapport van de lasergun (hoe kom ik daaraan?)
- Wat is een beroepsschrift (CVOM)
- Wat is het procesdossier?

Overal lees ik iets over een stappenplan, maar ik kan het niet vinden op deze site. Misschien vind ik iets uit 2008, maar dat is al 10 jaar oud.

Wie o wie heeft voor mij wat praktische tips?

Bedankt allemaal, Leno

Bounty
Master
 Bericht 

Het hele stappenplan is niet meer van toepassing. Wobverzoek bij beschikking = tegenwoordig al misbruik van procesrecht.

Ik adviseer je de beschikking in te dienen bij een no cure no pay jurist. Maak je geen fouten.

WimLex
Master
 Bericht 
ah, daar istie weer, prediken voor eigen kerk in optima forma :respect:

laat je aub geen oor aannaaien door dergelijke bureaus, dat gaat je alleen maar geld kosten ...

Bounty
Master
 Bericht 

Ik ben geen verkeersjurist. Ook je voorbeeld klopt niet helemaal. Betrokkene is tevreden over zijn jurist.

bert65
Master
 Bericht 
Bounty schreef: