» Juridisch » WOB helpdesk   

Postingstijd interval gedetecteerd van 389 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 10 van 10  [ 485 berichten ]
Flep9
Master
 Bericht 
Bijna nooit. Er lopen nu wat zaken bij de Afdeling over de vergaarplicht, hopelijk dit jaar daar een uitspraak in, dan mag de CVOM als die goed valt eens wat extra mensen gaan aannemen. Oh en hun werk voor de verandering eens doen.

thabakker
Master
 Bericht 

Flep9 schreef:
dan mag de CVOM als die goed valt eens wat extra mensen gaan aannemen. Oh en hun werk voor de verandering eens doen

mooi verhaal mogen ze sowieso wel gaan doen.
Gisteren 3 beslissingen aangaande hetzelfde wob verzoek binnen .. hadden 3 verschillende personeelsleden (ovj's? denk ik niet)onafhankelijk van elkaar over gebogen (en blijkbaar ook beslist in de naam van de OVJ) en de overige bezwaren en verzoeken maar uitblijven....
Flep9 schreef:
Er lopen nu wat zaken bij de Afdeling over de vergaarplicht

ben benieuwd! tot in hoeverre hadden ze die nu niet dan?

Flep9
Master
 Bericht 
thabakker schreef:
ben benieuwd! tot in hoeverre hadden ze die nu niet dan?

Die hadden ze altijd al maar was door een paar dronken aardbeien van rechters niet toegewezen (f)

Er zijn nu drie verschillende rechtbanken die oordelen dat er een vergaarplicht is voor de OvJ in WAHV cases. Toch denkt het OM dat het allemaal kennelijk ongegrond is. *zucht*

thabakker
Master
 Bericht 

OvB's houden ze zich wel redelijk strikt aan de regels en sturen ze altijd.. apart dat ze in sommige dingen dan toch weer secuur zijn....

Jacques
Pro
 Bericht 
Gentlemen, ik heb hier een Multaradar CD foto voor me, politie heeft de WOBvraag om logfile kennelijk genegeerd. Ik heb alleen ervaring met Multaradar C. Kunnen jullie bevestigen dat ook de Multaradar CD een logfile kent? Of is dat niet zo en heeft het geen zin om beroep tegen beslissing aan te tekenen? Ik wil die logifle erg graag hebben... En vind het nogal bijzonder, ze reageren puntsgewijs op vrijwel ieder punt dat ik WOB, ook als ze stellen iets niet te hebben, behalve de logfile. Ik zou bijna zeggen dat het bewust gebeurt. :[

Jacques
Pro
 Bericht 
Ho wacht even, ze zeggen ook niets over het ijkrapport, dit wordt wel heel fraai. IJkrapporten kan ik tegenwoordig toch ook online zien, of niet? Heeft iemand de site voor me? (f)

[edit] het ligt blijkbaar niet aan mij, ik dacht dat ik die gewoon onder politie.nl en dan KLPD kon vinden, en google geeft ook braaf linkjes, maar die werken niet meer. Heeft KLPD de ijkrapporten van internet gehaald? :D

thabakker
Master
 Bericht 

Jacques schreef:
Ik zou bijna zeggen dat het bewust gebeurt

:kniktja: :roflol: :lol:

TMFKAV
Master
 Bericht 
dikkydik
Master
 Bericht 
Jacques schreef:
Gentlemen, ik heb hier een Multaradar CD foto voor me, politie heeft de WOBvraag om logfile kennelijk genegeerd.

De Multaradar C heeft een smartcamera II en daar zegt de fabrikant over:

Citaat:
the logfile is the textfile which is part of the violation file, containing the image and the textfile.

De Multaradar CD heeft een Smartcamera III. M'n kop eraf als daar geen logfile uit tevoorschijn getoverd kan worden.

Mail de fabrikant anders eens.

Jacques
Pro
 Bericht 
TMFKAV schreef:

Dank je, die zocht ik inderdaad :x

dikkydik schreef:
Ga ik doen!
:thumb:

thabakker
Master
 Bericht 

Jacques schreef:
Ga ik doen

heb ik al paar keer gedaan krijg je slecht tot geen gehoor van

Jacques
Pro
 Bericht 
Ah, balen. Al eens geprobeerd te bellen?

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Kleine vraagje, ik wil graag een KMAR bekeuring WOBBEN, moet ik dan een wob verzoek naar het CVOM en het KMAR zelf opsturen, en waar moet dat laatste heen?

Gaat om stilstaan bij een doorgetrokken streep op Schiphol.

svdongen
Master
 Bericht 

Gewoon naar cvom faxen; die moeten het doorsturen (of direct naar minDef v.w.b. KMAR?)

thabakker
Master
 Bericht 

zaakoverzicht opvragen via CVOM, tevens zaakoverzicht opvragen van CJIB, KMAR wobben naar de gegevens die je wilt weten over de verbalisant via KMAR direct op fax (070) 441 40 89.

als je iets dieper gaat om welke feit(en) het gaat kun je wat specifiekere tips ontvangen van ervaren forumleden of even een nieuw onderwerp starten in wet mulder topic

M_L
Respect
 Bericht 
is er nog een manier om het KLPD te faxen? via een ander bureau oid?

Flep9
Master
 Bericht 
Faxen kan, maar je zult via post moeten nazenden.

Happy Go Lucky
Die hard
 Bericht 

svdongen schreef:
Gewoon naar cvom faxen; die moeten het doorsturen (of direct naar minDef v.w.b. KMAR?)

Waarom niet direct naar KMar? KMar heeft de electronische weg immers nooit afgesloten. :wink:

http://almanak.overheid.nl/6638/DEF/Kon ... echaussee/

Happy Go Lucky
Die hard
 Bericht 

Weet iemand wie voor het onderhoud van trajectcontrole's verantwoordelijk is?

Orintegration
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar maak graag gebruik van alle nuttige tips hier. Ik heb nu de volgende vraag.

Ik heb een wob gedaan ivm een snelheidsovertreding, gemeten door radar in voertuig, maar ik heb mijn twijfels of hij niet te dicht op het bord stond waar de lagere snelheid begon. De officier van justitie heeft mij documenten toegezonden en de rest doorgezonden naar de politie. Nu stuurt deze laatste mij een hele slechte kopie van de foto (printje zwart/wit) waar alleen mijn kenteken op zichtbaar is.

Ik neem aan dat ik de originele foto kan opvragen en zo ja, bij de officier van justitie of bij de wobber van de politie?

Al vast bedankt.

Marco

dikkydik
Master
 Bericht 
Orintegration schreef:
Nu stuurt deze laatste mij een hele slechte kopie van de foto (printje zwart/wit) waar alleen mijn kenteken op zichtbaar is.

Je kunt geen fluit zien, of hebben ze je alleen de uitvergroting van het kenteken gestuurd?
Normaliter krijg je de gehele foto, met daarnaast een uitvergroting van het kenteken.

Orintegration schreef:
Ik neem aan dat ik de originele foto kan opvragen en zo ja, bij de officier van justitie of bij de wobber van de politie?

Dan zul je bezwaar moeten maken tegen het besluit van de politie. En dat doe je binnen 6 wkn.
Dat is de formele weg.

Het helpt ook weleens om te bellen/schrijven en te verzoeken om een duidelijkere kopie.

Foto is niet toevallig in te zien via mijnpolitie.nl?

Orintegration schreef:
maar ik heb mijn twijfels of hij niet te dicht op het bord stond waar de lagere snelheid begon.

Punt 2.2

http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/g ... 03-09-2014

In de radarverzamelstaat/mutatierapport/radarlocatieformulier/radarsurveillancerapport kun je terugvinden waar de controle precies stond.

Voorbeeld:
http://i7.tinypic.com/638pb2g.jpg

Orintegration
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo dikkydik,

Dank voor de snelle reactie.

het is een geheel zwarte print waarop het kenteken te zien is door de lichtreflectie en de contouren van de auto, verder niets. Komt zo uit de laserprinter lijkt het. Foto staat helaas niet op mijnpolitie.nl. Zal ze eerst bellen voor een duidelijke foto, en anders aanschrijven.

Op het verbaal staat bij hm-paal niets ingevuld dus kan daar niet de exacte locatie achterhalen. Hoopte dit via de foto te kunnen achterhalen, denk nml. dat ze best wel eens binnen de 140 meter zouden kunnen staan.

Als er verder tips zijn houd ik mij aanbevolen.

Groeten Marco

dikkydik
Master
 Bericht 
Orintegration schreef:
Op het verbaal staat bij hm-paal niets ingevuld dus kan daar niet de exacte locatie achterhalen. Hoopte dit via de foto te kunnen achterhalen, denk nml. dat ze best wel eens binnen de 140 meter zouden kunnen staan.

Dan zou ik zeker die radarverzamelstaat op gaan vragen middels een nieuw Wob verzoek. Daar staat haast zeker meer info in.

Nick053
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik ben staande gehouden op 5 september met mijn quad. Aangezien de meting maar heel kort is en van een piek uitgegaan is wil ik ook een Wob-verzoek indienen. De punten die ik aangeef, is dat relevant bij een staande houding? Ben namelijk achterna gereden en geklokt met een piek van 80 km/h. Naar mijn mening heb ik nooit zo hard gereden en is de manier van bekeuren ook niet goed.

Dien ik deze brief naar Utrecht te sturen en kan de zelfde brief ook naar politie Twente?
Dit had ik vast opgesteld; hoor graag jullie op- en aanmerkingen :D
---------------------------------------------------
Nick (X)
(X) 176
(X) HAAKSBERGEN

Haaksbergen, 25 september 2014

Officier van Justitie
T.a.v. afdeling Mulder
Postbus 505
3500 AM UTRECHT

Betreft: Bezwaarschrift in 1e termijn

Geachte heer/mevrouw,

Recentelijk heb ik een beschikking ontvangen voor het overschrijden van de maximum snelheid met zaaknummer (X) en CJIB-nummer (X). Aan de hand van deze brief vraag ik informatie op om bezwaar te maken tegen de desbetreffende beschikking. De gronden van bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na het ontvangst van alle door mij op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WoB) en de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv) documenten.

Ik verzoek u vriendelijk mij ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende stukken met tenminste hierin begrepen:

1. Het brondocument ten aanzien van deze vermeende overtreding;
2. Het zaakoverzicht van het Centraal Juridisch Incassobureau;
3. Een ambtsedig opgemaakt proces-verbaal waarin wordt gerelateerd hoe de vermeende overtreding zou zijn waargenomen, met onder andere;
a. – de toegestane snelheid;
b. – de afstand tussen het gemeten en meetvoertuig;
c. – de afstand waarover de snelheid van het voertuig werd gemeten;
d. – de geconstateerde snelheid (afgelezen snelheid);
e. – de gemeten snelheid volgens ijktabel
f. – de gecorrigeerde snelheid;
4. De akte van beëdiging, certificaat van bekwaamheid en besluit van aanstelling van de betrokken verbalisant(en);
5. Het complete ijkrapport van de apparatuur of het voertuig waarmee de vermeende overtreding is waargenomen/geconstateerd, en dat op dat moment geldig was;
6. Een certificaat waaruit blijkt dat diegene die de meting heeft verricht ten tijde van de meting bevoegd was om de gebruikte (meet)apparatuur te bedienen;
7. De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
8. De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;
9. Eventueel andere informatie waarvan u weet dat die betrekking heeft op de vermeende overtreding;
10. Gegevens van het gebruikte voertuig zoals; APK- en kentekengegevens.

Ik wijs u erop dat ik bovengenoemde documenten nodig heb om mij te kunnen verdedigingen tegen de ontvangen beschikking. De toezending dient te geschieden overeenkomstig met de in deze wet gestelde termijn van vier weken. Indien ik de gevraagde informatie ontvangen heb, behoud ik mij nadrukkelijk het recht voor om aanvullende gronden bij dit bezwaarschrift in te dienen.

Wachtend op uw antwoord, verblijf ik.

Hoogachtend,

Nick (X)

Bounty
Master
 Bericht 

@Nick Waarom niet in je eigen topict dit?

Nick053
Nieuwkomer
 Bericht 

@Bounty ik dacht hier meer mensen mee te bereiken :) . Op mijn eigen topic moeten mensen toevallig lezen. Mag dit hier niet staan btw?

Bounty
Master
 Bericht 

@Nick het is een goed gebruik om je vragen in je eigen topic te stellen. Ik ga hier dus niet inhoudelijk in op je vragen.

eBoonstra
Weet de weg
 Bericht 
Ik zie in het eerste WOB voorbeeld {Opsomming van bestuurlijke aangelegenheden, genummerd} staan, waar kan ik hier uit kiezen? Is even onduidelijk voor mij, is mijn eerste keer.

Allrounder
Eendagsvlieg
 Bericht 

ik zie dat kikkertje maar al te vaak op fora's waar dan ook :(
imageshack zou verbannen moeten worden :duh:

mattdp01
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hi, ben op 30dec geflitst op A73 130km/h -> 100km/h overgang. op de eerste brief staat controle uitgevoerd op HMP 12.0 en op de opgevraagde foto (volledig verslag is nog onderweg) staat HPM 12.8

een eerste tegenstrijdigheid die me meteen opviel. Is dit voldoende materiaal om een bezwaar in te dienen? als ik afga op de HMP 12.0 en de minimum 280m afstandsregel dan hebben ze daar niet aan voldaan aan de regels. als het 12.8 HMP is wel maar dan zit je met een tegenstrijdigheid in hun rapport...

als iemand meer weet alvast bedankt

mvg

rolfv
Die hard
 Bericht 

De HMP op de beschikking is altijd de locatie van het bord waar de maximum snelheid op staat.

Bounty
Master
 Bericht 

@mattdp01 svp een eigen topic in mulder openen.

atib
Eendagsvlieg
 Bericht 

Kan iemand/TS opnieuw de afbeeldingen plaatsen die vermeld staan in de eerste topic?

Vliegtuig
Weet de weg
 Bericht 

De account van TS bestaat niet meer. Is er een MOD die het bericht kan aanpassen? Bij flitspaal kan toegevoegd worden:

Bij een digitale flitspaal kan ook het overzicht van de instellingen opgevraagd worden. Voorbeeld: Afbeelding

Qwertyy
Nieuwkomer
 Bericht 

Duidelijk wat er allemaal opgevraagd kan worden in de WOB aanvraag, echter is me niet duidelijk waar het begin en het einde van de brief nou mee begonnen en geëindigd moet worden?

Zelf heb ik al flink gezocht en denk ik dat het als volgt moet:

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik een r (nummer). De gronden van bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen op te vragen documenten.
Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten.

Dan alles van hierboven wat gevraagd kan worden, bij een flitsboete dus:

Met tenminste hierin begrepen kopieën van:
- Het brondocument
- Zaakoverzicht van het CJIB
- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is
geconstateerd, en op dat moment geldig was.
- De foto/ video (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van
datum en tijdstip.
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proeces- verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.
- De FIP (Fixed Installed Post)

En dan als volgt afsluiten of moet dit tegenwoordig anders?

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit ‘justitiële opsporing’. Daarom bent u als opsporingsambtenaar verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.
Naar aanleiding hiervan verzoek ik u mij een nadere termijn voor het indienen van deze gronden van bezwaar toe te staan.

Met vriendelijke groet,

XX

Klopt dit of is dit inmiddels veranderd en moeten verwijzingen aangepast worden?

Pagina 10 van 10 [ 485 berichten ]