» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 59 van 61  [ 3003 berichten ]
Hideyoshi
Master
 Bericht 
Ok, op hoop van zegen zullen we maar zeggen dan.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Bezwaar aan rijkswaterstaat móet ter attentie van de minister/staatssecretaris van infrastructuur en milieu en gezonden naar de vestiging waar het wob verzoek is gedaan lijkt me dan, toch?

Hideyoshi
Master
 Bericht 
@ dna: inderdaad, kan je gewoon richten aan adres dat op je brief staat, dus de dienst waar je je Wob hebt gedaan. Mocht dat adres per abuis niet goed zijn, dan moet men toch intern doorsturen naar de juiste verantwoordelijke.

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Yvesart schreef:
je zou denken dat er ondertussen wat mensen bijgeschakeld zouden zijn..

Zijn er ook. Eén is zelfs cum laude afgestudeerd in rechten. 8)

Yvesart
Master
 Bericht 
Barbertje schreef:
Zijn er ook. Eén is zelfs cum laude afgestudeerd in rechten. 8)

rechten [met lof] gestudeerd hebben en rechten toepassen zijn twee verschillende dingen.. :roll: O:) :lol:

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Barbertje schreef:
Zijn er ook. Eén is zelfs cum laude afgestudeerd in rechten.

Mij lijkt dat je dan wel een beter (lees: interessanter) baantje moet kunnen vinden dan bezwaarschriften afhandelen bij PG.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Alleen maar goed voor ons, want dan is er iemand die hopelijk ten minste wel de bezwaarschriften leest en ze goed beoordeeld.

Faxnummer van cpg is 070-3399850 toch?

Veritas
Master
 Bericht 
Citaat:
College van Procureurs-Generaal

Postadres
Postbus 20301,
2500 EH Den Haag
Telefoon
(070) 370 79 11
Fax
(070) 370 79 00

Dit zou de officiële moeten zijn :wink:

Bron: overheid.nl

Maar die jij noemt ook al eens gebruikt en netjes OVB ontvangen.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Mijne had ik gevonden op:

Deze website

Citaat:
College van procureurs-generaal

Postadres: Postbus 20305, 2500 EH Den Haag
Telefoon: 0703399600
Fax: 070-3399850
Internet: http://www.rijksoverheid.nl/venj

En nog een vraagje,

Defensie is ook gewoon te Wobben toch?

Hideyoshi
Master
 Bericht 
dna schreef:
Mijne had ik gevonden op:

Deze website

Die schijnt oud te zijn heb ik me laten vertellen.

dna schreef:
Defensie is ook gewoon te Wobben toch?

Ja, is gewoon een ministerie.

Furr
Master
 Bericht 
Die 79 00 aan het eind vinden ze niet zo leuk O:) die komt via omzwervingen binnen....

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Weer zo'n rare: ik verzoek CVOM om een kopie van haar ontvangst- en verzendadministratie. CVOM zendt deze ex art. 4 Wob door en ik krijg van de Politie als reactie daarop een ijkrapport, een kopie van de foto en dat soort dingen... bel ik de Politie op en wat zegt die vrouw: ik heb hier de brief van CVOM voor me liggen, u heeft hierom gevraagd?!

Veritas
Master
 Bericht 
Furr schreef:
Die 79 00 aan het eind vinden ze niet zo leuk O:) die komt via omzwervingen binnen....

Maar wel bruikbaar dus? :wink:

Citaat:
Weer zo'n rare: ik verzoek CVOM om een kopie van haar ontvangst- en verzendadministratie. CVOM zendt deze ex art. 4 Wob door en ik krijg van de Politie als reactie daarop een ijkrapport, een kopie van de foto en dat soort dingen... bel ik de Politie op en wat zegt die vrouw: ik heb hier de brief van CVOM voor me liggen, u heeft hierom gevraagd?!

Bezwaar sturen of, als ze je originele wob verzoek hebben doorgestuurd naar de politie, IGB wegens niet beslissen naar CVOM.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
CVOM heeft middels doorzenden wel beslist, dus ingebreke kan niet. Bezwaar is al de deur uit.

pevo
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
CVOM heeft middels doorzenden wel beslist, dus ingebreke kan niet. Bezwaar is al de deur uit.

Mijn ervaring is dat het CVOM normaal een kopie van je WOB mee doorstuurt, is hier zeker niet gebeurt ??

Hideyoshi
Master
 Bericht 
mwj schreef:
Mijn ervaring is dat het CVOM normaal een kopie van je WOB mee doorstuurt, is hier zeker niet gebeurt ??

Volgens de politie wel (krijg ik nog van hen), een kopie van mijn verzoek van 16 augustus, maar op 16 augustus heb ik geen verzoek gedaan! Kan wel 16 aug. 2010 zijn, maar over dat verzoek heb ik het helemaal niet.

Furr
Master
 Bericht 
CVOM houdt geen verzendadministratie bij is mij verteld door het PG!

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Furr schreef:
CVOM houdt geen verzendadministratie bij is mij verteld door het PG!

Hoezo dat? Heb je daar schriftelijk iets van?

In dat geval kan je ook geen Wob doen naar die administratie... of ze zouden je n.a.v. een verzoek moeten vragen wat je precies bedoelt en dan b.v. uitgaande correspondentie sturen.

Furr
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
Hoezo dat? Heb je daar schriftelijk iets van?

Nee maar die coordinator van de PG vertelde dat. Er is geen systeem. Zij sturen gewoon de kopietjes op onder het mom van: verzonden.

Dit is NIET genoeg voor een rechtszaak en ik ben van plan een proefzaak te doen hiervoor.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Wat is niet genoeg?

Ik volg je even niet meer. Als je een Wob doet naar de administratie ontvangen/verzonden stukken, dan hebben ze die en sturen ze die of ze hebben ze niet en wijzen om die reden je verzoek af, toch?

Furr
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
Wat is niet genoeg?

Een kopietje meezenden. Er moet een verzendadministratie zijn, als je een besluit niet hebt ontvangen, zoals ik (2x niet).

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Ok, ik begrijp wat je bedoelt. Volgens mij houdt elk van dit soort organisaties een vorm van administratie van uitgaande post bij, althans, wel als er (bestuursrechtelijke) termijnen zijn die lopen.

Advocaten, verzekeraars etc. hebben het allemaal. Je hebt toch een document management systeem?!

Furr
Master
 Bericht 
Die hebben ze dus niet :D

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Apart... je hebt maar één proces in je organisatie en dat manage je niet goed.

Maar ja, what's new...

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Furr schreef:
Die hebben ze dus niet

Dan moeten ze je Wob verzoek afwijzen, maar dat gebeurt ook niet.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Heb ik ook gemerkt, en ook daarom mijn vorige bestuurszaak gewonnen.
Zal nu bij de lopende bestuurszaak zelfde opleveren omdat ze geen bewijs hebben dat het gevraagde document verzonden is. Maar ze moeten volgens de rechtbank aanemelijk maken dat het verstuurd is of bewijs van verzenden overleggen.

Dus als ze het aannemelijk kunnen maken is het ook goed...weet niet hoe ze dat willen doen maar goed.

Furr
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
Dan moeten ze je Wob verzoek afwijzen, maar dat gebeurt ook niet.

nee. ff lezen, dat zeg ik net! Ze sturen kopieen van de verzonden besluiten!!

Furr
Master
 Bericht 
dna schreef:
Heb ik ook gemerkt, en ook daarom mijn vorige bestuurszaak gewonnen.

Wegens geen VA :D ?

Ja ze maken het aannemelijk, MAAR ik heb dus een besluit gekregen van 29 juni (kopie) maar alles is leeg aan de rechterkant, dus geen CJIB nummer, geen kenmerk etc etc. Lijkt me niet aannemelijk maken. Zelfs geen stempel KOPIE erop.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Ze hebben in die zaak niet eens gereageerd op het verzoek van de rechtbank om het dossier op te sturen dat deden ze pas na 2 herinneringen en een comparitie. En uiteindelijk is er geen verweerschrift ingediend :P

Furr
Master
 Bericht 
Whaha kicken!

ruitenheer
Master
 Bericht 

dna schreef:
Ze hebben in die zaak niet eens gereageerd op het verzoek van de rechtbank om het dossier op te sturen dat deden ze pas na 2 herinneringen en een comparitie. En uiteindelijk is er geen verweerschrift ingediend :P

Ojee, dat is echt DE manier om de rechter boos te krijgen. Een enkele keer lees ik zo'n uitspraak en krijg ik last van plaatsvervangende schaamte.

Als je een integrale proceskostenvergoeding had gevraagd, had je die misschien nog gekregen ook.

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Kort om: Het is een zooitje en het blijft een zooitje bij de CVOM. :boos:

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Furr schreef:
nee. ff lezen, dat zeg ik net! Ze sturen kopieen van de verzonden besluiten!!

Dat is dus niet goed, je vraagt een appel en men stuurt een banaan.

Eindelijk valt het kwartje... :\

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Citaat:
Integrale proceskostenvergoeding?

Je bedoelt verletkosten voor mij als natuurlijk persoon?

Hoe zit dat overigens met verletkosten, ik kan als ik een zaak win bij de kantonrechter of bestuursrechter hier om vragen toch?

Hoeveel kan je dan vragen of is het mogelijk om hier wat meer uitleg over te geven?
Ik moet namelijk iedere keer een halve dag vrij nemen als ik naar de kantonrechter ga, en de tijd die ik erin moet steken om brieven te schrijven etc.

Net nog even gebeld met CPG, en die vertelde mij dat hun faxnummer 070-3399850 is zoals ik zelf ook had gepost.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
dna schreef:
Hoe zit dat overigens met verletkosten, ik kan als ik een zaak win bij de kantonrechter of bestuursrechter hier om vragen toch?

Hoeveel kan je dan vragen of is het mogelijk om hier wat meer uitleg over te geven?
Ik moet namelijk iedere keer een halve dag vrij nemen als ik naar de kantonrechter ga, en de tijd die ik erin moet steken om brieven te schrijven etc.

Net nog even gebeld met CPG, en die vertelde mij dat hun faxnummer 070-3399850 is zoals ik zelf ook had gepost.

Bij bestuursrecht kan je dit direct aangeven, je krijgt echter slechts de tijd vergoed dat de zitting duurt inclusief reiskosten.

Bij strafrecht (en je hebt een winnende zaak te pakken) kan je best even officieel met je "client" een overeenkomst maken zeg tegen vergoeding van een uurtarief, houd een administratie bij van uren zoals een advcaat dat doet, breng die in rekening bij je client en bij vrijspraak kan je een vergoeding van de kosten vragen voor de client.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
En hoeveel krijg je dan per uur als verletkosten bij bestuursrechter (dus kantonrecht zaken voor mulder en zaken die je voor de bestuursrechter brengt)?

Veritas
Master
 Bericht 
Je bruto uurloon bij je werkgever. Zie het als de vergoeding voor het opnemen van onbetaald verlof, je neemt waarschijnlijk snipperuren op, maar deze vertegenwoordigen dezelfde waarde.

Je kunt aanspraak maken op:

Tijd voor de behandeling van de zitting (alleen de zitting zelf en geen voorbereiding) obv je uurloon.
Reistijd (van en naar rechtbank) obv je uurloon.
Reiskosten obv OV 2de klasse.

EotS
Master
 Bericht 
Even een vraagje: Ik heb via de CVOM het zaakoverzicht opgebracht onder de WOB. Nu krijg ik deze net binnen maar het CVOM vermeld ook een brief van xx sept. die ik niet thuis kan brengen. Ik heb wel een WOB verzoek aan de gemeente verzonden op die datum maar daarop is als antwoord gekomen dat de gemeente de brief retour stuurt omdat ik in bezwaar moet bij de OvJ O:) . Hierop is de gemeente in gebreke gesteld op de juiste datum en hier heb ik nog niets op gehoord. Morgen begint de dwangsom te lopen ....

Nu zit ik met de volgende vraag: van de gemeente nog niets, noppes nada gehoord op de brief na waarin zij mijn WOB verzoek terug sturen met de mededeling dat bezwaar via de OvJ moet gaan. Niets over de WOB inhoudelijk of eventuele bezwaarmogelijkheid... Moet ik hieruit concluderen dat er beslist is op mijn WOB verzoek ??? Of kan de gemeente de brief hebben doorgestuurd naar de OvJ met het verzoek de WOB over te nemen ?? Ik ga ervan uit dat de dwangsom nu loopt bij de gemeente, of klopt dit niet ???

Het CVOM heeft het alleen over het zaakoverzicht, bij de gemeente heb ik veel meer opgevraagd ...... Iemand die hier een mening over heeft ?

Veritas
Master
 Bericht 
Plaats die brief aan de gemeente eens (geanonimiseerd) en het antwoord.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Een bezwaar bij het CPG, moeten ze beslissen binnen 6 weken na verzenden van bezwaar?
Of moeten ze beslissen 6 weken na het einde van de bezwaartermijn?
Dus 12 weken vanaf de beslissing?

Furr
Master
 Bericht 
dna schreef:
Dus 12 weken vanaf de beslissing?

Dat weet je nu toch wel een keer (f) 12 weken NA beslissing.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Ik heb van CVOM zowaar een echte inhoudelijke brief ontvangen op een Wob verzoek! Dit is voor het eerst, ze lezen de post dus wel.

Maar... niets naar mij aangetekend verzonden... dus ik twijfel wat te doen.

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
Ik heb van CVOM zowaar een echte inhoudelijke brief ontvangen op een Wob verzoek! Dit is voor het eerst, ze lezen de post dus wel.

:o niet toevallig een verzoek gedaan wat erg goed op hun automatische brief aansloot? :wink:

helmond32 schreef:
Maar... niets naar mij aangetekend verzonden... dus ik twijfel wat te doen.

De postbode bedanken dat hij het ondanks dat niet kwijt gemaakt heeft (f)

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Ik weet het al: ze hebben toch iets over het hoofd gezien: 1 dwangsom is gaan lopen sinds vandaag.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Klopt dit nu qua data (let op de weekend-data):

- Wob per fax op 2-sept-2011 om 8 uur 's ochtends (vrijdag) -> geen enkele reactie ontvangen
- Ingebreke per fax op 1-okt-2011 om 8 uur 's ochtends (zaterdag) -> geen enkele reactie ontvangen
- Dwangsom gaat lopen vanaf 17-okt-2011 (maandag)

Klopt dit?

Veritas
Master
 Bericht 
Volgens mij wel, termijnen worden gerekend vanaf de dag volgend op ontvangst (kalenderdagen en dus weekend niet van toepassing). Eerste 140 euro is binnen :thumb:

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Thx! maar eh... EUR 180,- toch?

17 okt: 20
18 okt: 20
19 okt: 20
20 okt: 20
21 okt: 20
22 okt: 20
23 okt: 20
24 okt: 20
25 okt: 20

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
Thx! maar eh... EUR 180,- toch?

Ik vrees van niet. Wat is de dagtekening van de beslissing? 24-10? Of 21-10? Of nog eerder?

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Kan je me helpen dan met de berekening van de dwangsom? Ik heb geen beslissing. Namelijk geen enkele reactie.

Wob: 2-sept per fax
Ingebreke: 1-okt per fax

Maandag 17-okt is dan eerste dag dwangsom en hij loopt nu nog steeds...

Flep9
Master
 Bericht 
Ik krijg wel het gevoel alsof hun fax apparaat boven een shredder staat. Inmiddels 4 dwangsommen die lopen, 2 gevorderd. Zucht.

Pagina 59 van 61 [ 3003 berichten ]