» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 60 van 61  [ 3003 berichten ]
Hideyoshi
Master
 Bericht 
@ Flep9: je hebt een pb.

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
Ik heb geen beslissing. Namelijk geen enkele reactie.

Je bedoelt dat je wilt doen alsof je deze niet ontvangen hebt:
helmond32 schreef:
Ik heb van CVOM zowaar een echte inhoudelijke brief ontvangen op een Wob verzoek!

Want dat werkt niet, het gaat niet om de datum van ontvangst van de beslissing, maar om de datum waarop de beslissing genomen is. Bij de rechter komen ze dan dus doodleuk met de beslissing en de verzendadministratie aan en is de zaak vrij snel afgelopen.

Ik zag net dat ik ook post had van de CVOM, ze hebben mijn bezwaar ontvangen, alleen was mijn bezwaar helemaal geen bezwaar :fp: idioten...

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Nee, die ik heb ontvangen beschouw ik als afgehandeld, ze zagen echter een ander verzoek over het hoofd. Bovendien heb ik het in een 2e geval over een andere organisatie dan het CVOM.

NooitTeSnel schreef:
verzendadministratie

En die heeft het CVOM niet.

NooitTeSnel schreef:
alleen was mijn bezwaar helemaal geen bezwaar idioten...

Wat was het dan? Een verstopte wob? In mijn geval dus ook en die hebben ze keurig behandeld, zelfs heel uitgebreid.

ruitenheer
Master
 Bericht 

dna schreef:
Je bedoelt verletkosten voor mij als natuurlijk persoon?

Hoe zit dat overigens met verletkosten, ik kan als ik een zaak win bij de kantonrechter of bestuursrechter hier om vragen toch?

Hoeveel kan je dan vragen of is het mogelijk om hier wat meer uitleg over te geven?
Ik moet namelijk iedere keer een halve dag vrij nemen als ik naar de kantonrechter ga, en de tijd die ik erin moet steken om brieven te schrijven etc.

Normaal gesproken krijg je alleen een vergoeding voor je reiskosten en de verletkosten voor de tijd van de zitting. Als de rechter aanleiding ziet tot een integrale proceskostenvergoeding krijg je alle kosten die je (redelijkerwijs) hebt moeten maken vergoed. Maar zoals ik al aangaf, het komt niet vaak voor dat een rechter dat uitspreekt.

Je moet trouwens altijd je verzoek indienen voordat de rechter uitspraak heeft gedaan.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
ruitenheer schreef:
Je moet trouwens altijd je verzoek indienen voordat de rechter uitspraak heeft gedaan.

Bij bestuursrecht wel, bij strafrecht kan het achteraf.

pevo
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
Thx! maar eh... EUR 180,- toch?

17 okt: 20
18 okt: 20
19 okt: 20
20 okt: 20
21 okt: 20
22 okt: 20
23 okt: 20
24 okt: 20
25 okt: 20

Volgens mij klopt dit gewoon hoor :thumb:

Veritas
Master
 Bericht 
Sorry, ik had hem voor het gemak even afgerond op een week (7X20) O:) , maar exacte berekening is toch pas interessant bij beslissing of bereiken maximale termijn?

pevo
Master
 Bericht 
Sixty9 schreef:
Sorry, ik had hem voor het gemak even afgerond op een week (7X20)

ach ietsjes meer is in dit geval toch mooi meegenomen :wink:

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
Wat was het dan? Een verstopte wob? In mijn geval dus ook en die hebben ze keurig behandeld, zelfs heel uitgebreid.

Zoiets: Dank voor de informatie, jammer dat het 9 weken moest duren, het bewijs lijkt te kloppen. Ik trek daarom mijn bezwaar in en wil niet naar de kantonrechter.

Ik ben benieuwd of het nog tot een uitnodiging voor de kantonrechter gaat komen :fp:

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
EotS schreef:
maar daarop is als antwoord gekomen dat de gemeente de brief retour stuurt omdat ik in bezwaar moet bij de OvJ

Dit is ook weer zo'n geval van een publiekrechtelijke handeling van een bestuursorgaan overeenkomstig Awb. art 1:3. Dit staat gelijk aan een beslissing. Hierop is alleen bezwaar mogelijk.
De dwangsom is gestuit. :(

Veritas
Master
 Bericht 
Dit is echt een belachelijke situatie, vragen om A, antwoord op B en dat is een beslissing :schudnee:

Het zal de wet zijn, maar dit is niet uit te leggen.......... :boos:

Je bestelde een patatje met, krijgt een broodje kroket aangeboden en moet in bezwaar. 6 weken wachten op een beslissing terwijl je honger hebt (naar informatie).

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Barbertje schreef:
Het is allemaal het gevolg van kromme rechtspraak van de Afdeling RvS en de CRvB. :boos:

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Sixty9 schreef:
maar exacte berekening is toch pas interessant bij beslissing of bereiken maximale termijn?

Zeker, maar ik wilde even weten of mijn berekening klopt.

EotS
Master
 Bericht 
Barbertje schreef:
Dit is ook weer zo'n geval van een publiekrechtelijke handeling van een bestuursorgaan overeenkomstig Awb. art 1:3. Dit staat gelijk aan een beslissing. Hierop is alleen bezwaar mogelijk.
De dwangsom is gestuit. :(

Ok, ik wil dit tot op de bodem natuurlijk O:) Er wordt namelijk niets gezegd over het WOB verzoek en een eventuele bezwaarmogelijkheid. Men heeft dit gelezen als een bezwaarschrift en niet als een WOB verzoek. Kan ik hier nog iets mee ??? ps: deze brief betreft een aanvullend WOB verzoek, op het originele WOB verzoek heb ik in het geheel geen reactie gehad (per fax en reguliere post, verzendbewijs in bezit!). Die dwangsom loopt inmiddels ....

Furr
Master
 Bericht 
@Helmond: pas nou op met die uitspraken op dit forum!!

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Thx voor de reminder.

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
EotS schreef:
Men heeft dit gelezen als een bezwaarschrift en niet als een WOB verzoek. Kan ik hier nog iets mee ??? ps: deze brief betreft een aanvullend WOB verzoek

Als het alleen over een bezwaar ging en totaal niets is gezegd over het Wob verzoek dan lopen de
Wob termijnen en de Wet dwangsom termijnen. Voor het laatste mits er ingebreke is gesteld.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Iets nieuws (of toch niet): ik heb een Wob verzoek gedaan naar een proces-verbaal. Politie wijst verzoek af (beslist negatief) omdat het niet in haar bezit zou zijn. Ook zendt men niet door. Ik maak bezwaar tegen dit besluit en ontvang nu een uitnodiging voor een hoorcommissie??? Ik heb inmiddels vriendelijk bedankt voor deze invitatie, ga daar mijn kostbare tijd niet aan spenderen.

EotS
Master
 Bericht 
@Babertje: Letterlijke tekst:

"Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw brief dd xx september 2011 (per fax verzonden 16/09/11 O:) ). Uw brief heeft als kenmerk xxxxxxxxx. Het betreft een WOB verzoek. Deze verzoeken dient u in te dienen bij de Officier van Justitie, wanneer deze aanvullende documenten nodig heeft dan krijg ik dat verzoek via de officier van justitie. Achter op de acceptgiro kaart staat het adres hoe men in bezwaar kan gaan. Daarom sturen wij uw brief van xx september weer retour."

Hideyoshi
Master
 Bericht 
@ EotS: ik denk dat er helaas is besloten en dat je dus bezwaar moet maken... mag je misschien ook naar de commissie komen, zoals ik.

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
helmond32 schreef:
Politie wijst verzoek af (beslist negatief) omdat het niet in haar bezit zou zijn.

Als het proces-verbaal reeds is doorgestuurd naar het parket dan kun je het niet meer opwobben bij de politie.
Je kunt het dan verkrijgen door je dossier op te vragen bij het parket onder art.30 Sv

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
EotS schreef:
Achter op de acceptgiro kaart staat het adres hoe men in bezwaar kan gaan.

Is dus een beslissing. De dwangsom is gestuit. Je kunt hier alleen nog in bezwaar.

EotS
Master
 Bericht 
Men verwijst naar de acceptgirokaart van de beschikking bij het CJIB. De gemeente heeft de meeste gegevens in bezit en die wil ik ontvangen. Mijn vriendin heeft de gevraagde gegevens namelijk wel gekregen. Hier heb ik dus moeite mee..

Veritas
Master
 Bericht 
In bezwaar dus.......

Jeroen P
Nieuwkomer
 Bericht 

Dag,

Ik heb een paar maanden geleden een boete binnen gehad met een dagtekening van 28 mei 2011. Vervolgens bezwaar aangetekend met als dagtekening 8 juli, 1 dag voor mijn bezwaarstermijn zou verlopen (9 juli dus).

Op 9 augustus kreeg ik een brief van de officier van justitie dat ze mijn beroep tegen de beschikking hebben ontvangen en dat ze hiervoor zestien weken hebben om te beslissen. Via de AwB zouden ze een mogelijkheid hebben om dit met 10 weken te verlengen (volgens de brief).

Echter tot op de dag van vandaag nog geen reactie gehad op mijn bezwaar. Vrijdag of zaterdag zijn de 16 weken voorbij, ligt eraan of die ingaan vanaf het moment dat ik bezwaar heb aangetekend of het moment waarom mijn bezwaarstermijn eindigde..?

Het volgende staat in de openingspost:
Citaat:
Verstrijkt de wettelijke of de redelijke termijn zonder dat de overheid beslist over uw aanvraag? Dan stuurt u het bestuursorgaan waarbij u de aanvraag heeft ingediend, een brief [zie hieronder] waarin u vraagt om een dwangsom. Hiermee stelt u de overheid ‘in gebreke’. De overheid heeft dan twee weken de tijd om alsnog een beslissing te nemen. Gebeurt dat niet, dan verbindt de nieuwe wet daaraan twee gevolgen:

1. De dwangsom begint automatisch te lopen
Als u de overheid in gebreke gesteld heeft en twee weken daarna is er nog geen beslissing, dan heeft u recht op een dwangsom voor elke dag dat de beslistermijn overschreden wordt. De dwangsom loopt ten hoogste 42 dagen (en bedraagt maximaal euro 1260).
2. U kunt direct beroep instellen
Als u de overheid in gebreke gesteld heeft en twee weken daarna is er nog geen beslissing, dan kunt u bovendien meteen beroep instellen bij de rechter. U hoeft dus niet meer (zoals in de huidige situatie) eerst bezwaar te maken tegen het uitblijven van een beslissing. Verklaart de rechtbank het beroep gegrond, dan is de overheid verplicht om alsnog

Dien ik nu het CVOM in gebreke te stellen en nog 2 weken te geven of geld dit helemaal niet voor mijn boete? Normaal gesproken als hun termijn van 16 weken over is vervalt de boete toch automatisch en hoef ik hem niet meer te betalen?

Hopelijk kunnen jullie mij hier antwoord op geven, want ik snap het allemaal nog niet helemaal...

Alvast mijn dank!

Jeroen

Dit is overigens mijn topic voor alle informatie:
wet-mulder-m/boete-n200-in-een-lijn-met-een-ander-voertuig-t67604.html

Bramdaman
Master
 Bericht 
Heb je tevens een beroep gaan op de WOB of slechts een Mulder bezwaar, als het antwoord alleen het laatste is, kan je niet in gebreke stellen en moet je als een malle een WOB traject starten.

Jeroen P
Nieuwkomer
 Bericht 

Bramdaman schreef:
Heb je tevens een beroep gaan op de WOB of slechts een Mulder bezwaar, als het antwoord alleen het laatste is, kan je niet in gebreke stellen en moet je als een malle een WOB traject starten.

Ik weet niet wat het verschil is...

Onderstaand het bezwaar dat ik heb opgestuurd nu bijna 16 weken geleden:
Citaat:

Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM)
Unit Mulder
Postbus 50000
3500 MJ Utrecht

Hoofddorp 8 juli 2011

Betreft: Bezwaarschrift met BSN: *** en CJIB-nummer ***

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen uw beschikking met beschikkingsnummer *** waarvan een kopie is bijgevoegd.

Volgens deze beschikking zou ik op * mei 2011 op de *** (**) 60 km/u hebben gereden waar 50 km/u was toegestaan.

Deze beschuldiging is echter onterecht. Ik wijs daartoe op het volgende:

 Op de foto (toegevoegd als bijlage) is te zien dat ik rechts rijd en links door een auto word ingehaald. Ik heb hier niet te hard gereden, maar door ongelukkige samenloop van omstandigheden (exact op het moment van de foto links ingehaald worden) sta ik op de foto en is het kenteken van de auto niet te lezen.
 Als motorvoertuig ben je erg kwetsbaar, gezien dit gegeven zal ik ook nooit rechts in halen en hier dus niet degene kunnen zijn die te hard heeft gereden.

Ik verzoek u eveneens uitdrukkelijk om de volgende bewijsstukken:

 De verklaring van onderzoek voor de gebruikte radarapparatuur ex. art. 1a van de Regeling meetmiddelen Politie/KLPD d.d. 7 en 4 juli 1997, afgegeven door het Nederlands Meetinstituut; deze verklaring mag op grond van art. 2.2 niet ouder zijn dan een jaar waarbij het tijdstip van de mogelijke overtreding beslissend is; uiteraard dient het serienummer van de gebruikte radarapparatuur te corresponderen met het serienummer dat in deze verklaring staat genoemd;
 Een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte radarapparatuur in overeenstemming met de voorschriften werd bediend en dat deze volgens de voorschriften stond uitgelijnd op het moment van meting;
 Het certificaat waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de opsporingsambtenaar die de radarapparatuur bediende hiervoor ook was gekwalificeerd ten tijde van de meting;

Mocht dit bezwaar worden afgewezen, dan ontvang ik graag overtuigend aanvullend bewijs en een motivering dat ik degene ben die hier te hard heeft gereden. Ook zal ik dit voorleiden aan de rechter gezien elk weldenkend mens zal zien dat ik hier niet fout zit. Mocht een van deze documenten niet kunnen worden geproduceerd c.q. mocht een van deze documenten niet aan de genoemde eisen voldoen dan dient de beschikking te worden vernietigd. Het bewijs van de snelheidsovertreding is dan immers niet overtuigend geleverd.

Hoogachtend,

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
EotS schreef:
Men verwijst naar de acceptgirokaart van de beschikking bij het CJIB. De gemeente heeft de meeste gegevens in bezit en die wil ik ontvangen. Mijn vriendin heeft de gevraagde gegevens namelijk wel gekregen. Hier heb ik dus moeite mee..

Toch heeft de brief het specifiek over het Wob verzoek. Je kunt nu alleen nog maar in bezwaar.
Het materieel gelijkheidsbeginsel is niet toepasbaar op gemeenten, dat je vriendin het wel heeft gekregen is hier dus geen argument.

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Jeroen P schreef:

Uhm............
16 weken om ? De CVOM heeft de beslistemijn ongebruikt gelaten. :roll: :roll:
Dit heeft als consequentie dat de boete geseponeerd dient te worden.
Schrijf ze dat maar.

Jeroen P
Nieuwkomer
 Bericht 

Barbertje schreef:
Citaat:
Jeroen P schreef:

Uhm............
16 weken om ? De CVOM heeft de beslistemijn ongebruikt gelaten. :roll: :roll:
Dit heeft als consequentie dat de boete geseponeerd dient te worden.
Schrijf ze dat maar.

In een automatische brief van de officier van justitie stond dat ze 16 weken hadden om te beslissen en dat ze dit kunnen verlengen met 10 weken..

Ik dien ze over 2/3 dagen dus een brief te schrijven dat de boete geseponeerd moet worden? Of gebeurt dit ook als ik niet schrijf?

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Die 10 weken extra kunnen ze doen. Als ze dat doen dienen ze dit schriftelijk nogmaals met een nieuwe brief aan te kondigen.
Heb je zo'n brief niet gekregen dan geldt alleen de 16 weken.

Schrijf ze maar een brief dat ze de beslistermijn van 16 weken ongebruikt hebben gelaten en dat hierdoor de boete geseponeerd dient te worden.

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Let op
Citaat:
Awb Art. 7:24. [Beslistermijn]
-1. Het beroepsorgaan beslist binnen zestien weken, gerekend vanaf de dag na die waarop de termijn voor het indienen van het beroepschrift is verstreken.

16 weken NA de datum van de gestelde beroepstermijn in de beschikking van het CJIB.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Hehe... ik lees nu pas dat er een hoorplicht is n.a.v. bezwaar (art. 7:2 Awb).

TuxX
Master
 Bericht 
Is dat een goeie zet om daarheen te gaan?

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Pfew... waarom? Wat valt daar toe te lichten? In mijn geval kost het een uur heen, een uur terug, 1/2 uurtje commissie, parkeerkosten... alles bij elkaar een smak geld om met twee juristen te gaan zitten praten?

In mijn geval niet dus.

Solllie555
Respect
 Bericht 
Nog niet te vroeg gejuicht, maar volgens mij eindigt vandaag de termijn voor de dwangsom.

31 juli 2011; Wob-verzoek
31 augustus 2011; IGB
15 september 2011; begin dwangsom
27 oktober 2011; einde dwangsom.

Klopt dit?

Als het juist is, wat moet ik nu doen, een soort vorderingsbrief sturen of weer twee weken wachten voor de start van een nieuwe dwangsom?

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Klopt, nu moet je 2 weken wachten en dan de dwangsom vorderen en tegelijkertijd in gebreke stellen aangezien het bestuursorgaan zelf niet beslist heeft op de hoogte van de dwangsom.

Na 2 weken start weer een dwangsom dan.

Het bestuursorgaan stelt de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom vast (art 4:18, eerste lid). Deze vaststelling geschiedt bij beschikking (en dus is bezwaar/beroep mogelijk). De vaststelling geschiedt binnen twee weken na de laatste dag waarover de dwangsom verschuldigd was.

Veritas
Master
 Bericht 
Je kunt nu een vorderingsbrief sturen, of twee weken wachten om het bestuursorgaan te laten beslissen op de dwangsom, moeten ze uit zichzelf doen. Bij geen beslissing op de dwangsom over twee weken een nieuwe IGB versturen wegens niet beslissen op de dwangsom. Ze moeten nu binnen deze twee weken beslissen. Zo niet gaat er een nieuwe dwangsom lopen. Geen dwangsom zonder IGB.

Heb je met verzendrapport verstuurd (fax) of aangetekend? Lees nl. niet dat je een ontvangstbevestiging hebt gekregen.

Tevens duidelijk aangeven dat je de, onder de wob opgevraagde, informatie wenst te ontvangen, daar gaat het tenslotte om.

Furr
Master
 Bericht 
Sinds wanneer geldt een ingebrekestelling niet voor Pg Den Haag op een bezwaarschrift?
Citaat:
Vooruitlopend op dit bezwaarschrift wijs ik u erop dat de dwangsomregeling niet van toepassing is op het niet tijdig nemen van een vaststellingsbeschikking. Dit houdt verband met het feit dat een vaststellingsbeschikking ambtshalve genomen moet worden en geen beschikking op aanvraag is.

:schudnee: :o

Flep9
Master
 Bericht 
Met het vaststellingsbesluit bedoelen ze het vaststellen van de dwangsom?

Er is al door de rechter besloten dat dwangsom op niet besluiten op dwangsom kan.

Furr
Master
 Bericht 
Ik heb geen idee, denk dat ze bedoelen: het bezwaar beoordelen. Dáár gaat het om namelijk. Vaag volk.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Ik heb er weer één, wie kan me helpen? Ik heb een Wob verzoek gedaan bij de lokale politie naar lokatie en radarverzamelstaat van een bepaalde controle. Daarop krijg ik een brief dat men onvoldoende gegevens heeft om dit verzoek af te handelen. Men vraagt mij naar kenteken, datum, zaaknummer etc. Maar ik ben alleen geinteresseerd in da verzamelstaat, ben zelf niet bekeurd.

Wat te doen?

Hideyoshi
Master
 Bericht 
En nog een tweede, wie weet wat te doen?

Ik deed een Wob verzoek bij CVOM. Deze stuurde het door naar politie. Deze zond mij gevraagde informatie.

Daarna deed ik een nieuwe Wob bij CVOM naar andere (!) documenten, deze stuurt ze weer door naar de politie. Nu krijg ik van de politie een herhaalde reactie, dus weer dezelfde documenten als ik eerst al kreeg. Er zit een kopie bij van mijn allereerste Wob verzoek, niet van mijn tweede.

Wat te doen?

Furr
Master
 Bericht 
1: zolang er niet opgeschort is... lekker paar weken wachten, briefje sturen met dat je geen kenmerk etc hebt + ingebreke stellen

2: Geen idee.

Veritas
Master
 Bericht 
Uitgaande correspondentie opvragen mbt je tweede wob verzoek, onder de wob. Blijkt dat ze je eerste wob verzoek weer hebben doorgestuurd hebben ze m.i. niet besloten op je tweede wob verzoek en zou je ze een IGB kunnen sturen. Hebben ze de goede doorgestuurd naar de politie, maar antwoorden die verkeerd -> bezwaar naar de politie. CVOM valt dan niets te verwijten (maar dat lijkt me sterk).

Citaat:
Ik heb er weer één, wie kan me helpen? Ik heb een Wob verzoek gedaan bij de lokale politie naar lokatie en radarverzamelstaat van een bepaalde controle. Daarop krijg ik een brief dat men onvoldoende gegevens heeft om dit verzoek af te handelen. Men vraagt mij naar kenteken, datum, zaaknummer etc. Maar ik ben alleen geinteresseerd in da verzamelstaat, ben zelf niet bekeurd.

Wat te doen?

Even bellen met ze?

Citaat:
Sinds wanneer geldt een ingebrekestelling niet voor Pg Den Haag op een bezwaarschrift?
Citaat:
Vooruitlopend op dit bezwaarschrift wijs ik u erop dat de dwangsomregeling niet van toepassing is op het niet tijdig nemen van een vaststellingsbeschikking. Dit houdt verband met het feit dat een vaststellingsbeschikking ambtshalve genomen moet worden en geen beschikking op aanvraag is.

:schudnee: :o

Wacht met smart op de reactie van Barbertje........ :wink:

Hideyoshi
Master
 Bericht 
@ Furr: ik heb al een briefje retour gedaan met dat er om aanvullende informatie is gevraagd maar dat die niet nodig is voor dit verzoek. Termijn loopt (dat zei ik ze niet).

@ Sixty9: dat is een goede, een nieuwe Wob is middels een klacht aan CVOM verzonden. Ik kan bijna geen wijs meer uit de complexe verzoeken allemaal, het een loopt door het ander...

Overigens was de doorzending al na een ingebreke, dus als blijkt dat met niet het juiste heeft doorgezonden, dan loopt de dwangsom al.

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Furr schreef:
Dit houdt verband met het feit dat een vaststellingsbeschikking ambtshalve genomen moet worden en geen beschikking op aanvraag is.

Is gewoon een beschikking op aanvraag. Zie jurisprudentie Roermond.

Furr
Master
 Bericht 
Na mijn mening, gewoon bezwaar DUS 6 weken om te beslissen, later is ingebreke = dwangsom.

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Furr schreef:
Ik heb geen idee, denk dat ze bedoelen: het bezwaar beoordelen. Dáár gaat het om namelijk. Vaag volk.

Waar ging het bezwaar over ?

Furr
Master
 Bericht 
Bezwaar bij PG tegen besluit CVOM. Waar precies weet ik niet, heb stuk of 10 bezwaren liggen bij de PG.

Pagina 60 van 61 [ 3003 berichten ]