» Juridisch » WOB helpdesk   

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Jeroen999
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste flitsservice leden.

Ik heb de politie haaglanden gewobt voor een bekeuring van een snelheid van 4 km te hard op de a12 laatste stukje voor Den Haag.
Nu zegt de politie Den Haag dat ze de opgevraagde informatie niet kunnen leveren en dat het cjib de opsporingsinstantie is en niet de politie.
Ze hebben het verzoek doorgestuurd naar het cjib in Leeuwarden.
Sinds wanneer is hef cjib hiervoor verantwoordelijk en wat moet ik nu als datum noteren voor een eventuele in gebreke stelling? Want hier gaan weer enkele dagen overheen voordat mijn brief bij het cjib ligt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes

Jeroen

graspol
Master
 Bericht 
Hee jeroen, dat je doorgestuurd wordt naar het CJIB klopt, en is netjes volgens de regels.
Ben je op de hoogte van alle regels mbt Wob en dwangsom? (en vooral: dat het niet meer IGS sturen en handje ophouden is)

dikkydik
Master
 Bericht 
Jeroen999 schreef:
Sinds wanneer is hef cjib hiervoor verantwoordelijk

Dag van ontvangst van het doorgestuurde wob verzoek.
Maar kun je de gewenste info niet vinden op de site van het CJIB?

En anders:
https://www.cjib.nl/ik-zoek-informatie- ... aarschrift

Jeroen999
Eendagsvlieg
 Bericht 

graspol schreef:
Ben je op de hoogte van alle regels mbt Wob en dwangsom? (en vooral: dat het niet meer IGS sturen en handje ophouden is)

Ik weet niet wat de huidige regels zijn maar voor mij is het alleen maar om ze aan het werk te zetten en een eventuele dwangsom is mooi meegenomen.
Het liefste heb ik gewoon dat de bekeuring wordt kwijtgescholden. Dan ben ik al heel tevreden.

graspol
Master
 Bericht 
Jeroen999 schreef:
Ik weet niet wat de huidige regels zijn maar voor mij is het alleen maar om ze aan het werk te zetten en een eventuele dwangsom is mooi meegenomen.

Dan zou ik maar snel gaan lezen

Jeroen999 schreef:
Het liefste heb ik gewoon dat de bekeuring wordt kwijtgescholden.

Op basis van een echte reden, of hoop je op een "technisch foutje"

Jeroen999
Eendagsvlieg
 Bericht 

graspol schreef:
Dan zou ik maar snel gaan lezen

Waar kun je dat hier lezen dan?
Er wordt veel veranderd, maar het is mij niet duidelijk waar ik de huidige regels kan vinden hier op het forum.

dikkydik
Master
 Bericht 
Jeroen999 schreef:
Waar kun je dat hier lezen dan?

post4329734.html?hilit=opvragen#p4329734
TMFKAV schreef:
CVOM / OvJ

Artikel 7:18, vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht (hierna: de Awb) voorziet specifiek voor belanghebbenden in een recht om hangende administratief beroep de op de zaak betrekking hebbende stukken op te vragen bij het bestuursorgaan. Artikel 11, vierde lid, en artikel 19, vierde lid, van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (hierna: Wahv) voorzien in een soortgelijk recht hangende beroep bij de kantonrechter, onderscheidenlijk hoger beroep bij het gerechtshof in een procedure tegen een verkeersboete.

* de op de zaak betrekking hebbende stukken zijn het zaakoverzicht en evt. foto ('s). Meer is er niet en er is geen vergaar - of doorzendplicht.

Politie / opsporingsinstantie

De Wpg bevat een uitputtende regeling voor de verstrekking van politiegegevens als bedoeld in artikel 1, aanhef en onder a, van die wet. Voor zover gegevens politiegegevens in de zin van die bepaling zijn, is er geen plaats voor toepassing van de Wob op een verzoek om verstrekking van die gegevens.

* brondocument, proces-verbaal, foto's, video's ed. vallen dus onder de Wpg en niet onder de Wob. Uitzondering is de akte van de verbalisant(en), zowel aanstelling en beëdiging, omdat dit een op zichzelf staande bestuurlijke aangelegenheid betreft.

Trucker95xf
Eendagsvlieg
 Bericht 
Beste forummers,

Ik heb alle documenten binnen gekregen. Wat kan ik daar mee in mijn bezwaarschrift?
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Of kan ik alsnog gewoon bezwaar sturen zonder dat ik redenen heb voor eventuele fouten in de documenten?
Ik weet trouwens niet hoe ik deze documenten als foto op het forum kan zetten.

Groetjes

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Trucker95xf schreef:
Ik weet trouwens niet hoe ik deze documenten als foto op het forum kan zetten.

Is klein knopje voor..

Afbeelding

Trucker95xf
Eendagsvlieg
 Bericht 
..

Bijlagen :
20180406_142131.jpg

dikkydik
Master
 Bericht 
Dit is alles?