» Juridisch » WOB helpdesk   

Postingstijd interval gedetecteerd van 307.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
misterpd
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik zal even aftrappen door mij even kort voor te stellen:

Ik ben Pieter, iemand die compleet nieuw is met WOB verzoeken en met rechten en need to knows omtrent verkeersovertredingen.
Zelf ben ik iemand die wel houdt van een beetje doorrijden, maar ken zeker mijn grenzen en rij merendeel van mijn tijd ook gewoon lekker braaf met het verkeer mee.

Maar nu komt het.....

Ik ben oktober vorige jaar staande gehouden en heb een EMG+aantal bekeuringen opgekregen.
Dit omdat ik aan het inhalen was waar het niet mocht(stom, had het bord gemist) bij een onderbroken streep.
Daarnaast reed ik wel even wat harder dan de 80km per uur die er gold.
Dit omdat ik mijn enorme snelle racemonster( fiatje 1.3 diesel 75 pk) :lol: had opgevoerd zodat ik wat lekkerder optrok en niet ingehaald door scootmobiels :roflol:

Ik ben dus gevolgd door een agent in een burgervoertuig die mij later staande hield, mijn rijbewijs niet innam(omdat hij geen goede meting heeft kunnen doen) terwijl ik de snelheid overschreed met 50 km/uur en mij vertelde dat ik op een EMG cursus mocht.

Totaal kostenplaatje: 1600 euro....
Agent had geen genade en trok zich niets aan van het feit dat geen enkele hoge snelheidsbekeuringen of dergelijk op naam heb staan en heeft elke bekeuring geschreven die hij maar kon.

Doorgetrokken streep is gewoon einde verhaal, heb ik ook al betaald en is afgehandeld.
Bezwaar tegen de EMG loopt nog.

Wat ik al heb gedaan:

Beroep aangetekend bij CBR vervolgens bij de Officier van Justitie/CVOM.
WOB verzoek gedaan aan CBR/KLPD/CVOM.
CVOM en KLPD hebben er echt een verschrikkelijk zooitje van gemaakt.

CVOM heeft mij WOB verzoek verzonden naar KLPD, omdat volgens hen de documenten bij de politie lag.
KLPD stuurt mijn WOB verzoek terug naar CVOM omdat het CVOM om documenten vraagt die niet bij zouden liggen.
Ik mis dus nog steeds documenten....

Vervolgens krijg ik thuis een reactie van het CVOM die vragen om aanvullende gegevens over mijn beroep.
Ze vragen gegevens over een beroep die 2 maanden voor mij staandehouding is verricht en gaat over een ander persoon.

Grappig, vraag je om bron documenten, dien je een beroep in, krijg je een reactie thuis waar ze vragen over een proces die van iemand anders is.....

Huidige stand van zaken:

WOB verzoek is nog steeds niet compleet, ik mis nog steeds stukken waar ik om heb gevraagd.
Ik heb deze stukken nodig voor mijn beroep(verzet) tegen de sanctie(welke al betaald moest worden en waar ik aan moest deelnemen)
Tevens las ik op dit forum dat er ook geld mee kan worden verdient, als het CVOM zich niet aan de Wet Openbaarheid van Bestuur houd.
Dit maakt de Hollander in mij los en heeft mijn interesse gewekt.

Ik weet alleen niet hoe ik precies verder moet gaan en wat verstandig is.

Zouden jullie mij een duwtje in de goede richting willen geven???

Alvast bedankt!

misterpd
Nieuwkomer
 Bericht 
PS: Indien nodig kan ik wel foto's van de reacties van CVOM/KLPD doorsturen, moet alleen even kijken hoe dat werkt.

Bounty
Master
 Bericht 

Welke documenten heb je volgens jou niet gekregen van....

Bij dat bestuursorgaan moet je bezwaar maken tegen de wobbeslissing.

graspol
Master
 Bericht 
misterpd schreef:
bij een onderbroken streep

misterpd schreef:
Doorgetrokken streep

:huh:
misterpd schreef:
Ik mis dus nog steeds documenten....

Bounty schreef:
Welke documenten heb je volgens jou niet gekregen van....

Dat dus...
misterpd schreef:
Dit maakt de Hollander in mij los en heeft mijn interesse gewekt.

Nou, daar kleven nog al wat regeltjes, haakjes en oogjes aan, dus ik zou voor alsnog niet dromen over de pot met goud, want dan heb je zometeen een nachtmerrie...

Anyways.... misschien goed om even je broeven hier te plaatsen, dan weten we wat je grvraagd hebt, en de reacties te plaatsen, dan weten we wat je gekregen hebt.
Vanaf daar kunnen we dan misschien verder

Als je dingen plaatst: maak kenmerken als kenteken, CJIB nummer etc even anoniem

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik snap nog niet waar de EMG vandaan komt. Welke gedragingen staan er in de brief?

misterpd
Nieuwkomer
 Bericht 
hallo allen, bedankt voor jullie reacties.
Ik moet nog even uitpluizen hoe ik foto's plaats, maar deze volgen nog.

De gedragingen zijn overschrijden max snelheid (met 50km/uur)
En inhaalverbod negeren.

graspol schreef:
Nou, daar kleven nog al wat regeltjes, haakjes en oogjes aan, dus ik zou voor alsnog niet dromen over de pot met goud, want dan heb je zometeen een nachtmerrie...

Dat had ik begrepen inderdaad, vandaar ik jullie hulp zoek

Feitelijk
Master
 Bericht 
Inhaalverbod of doorgetrokken streep.
En ik dacht dat de snelheid niet gemeten kon worden.

misterpd
Nieuwkomer
 Bericht 
inhaalverbod, er was een onderbrokenstreep daarom dacht ik dus ook dat ik in mocht halen.
maar dit is niet meer relevant, proces verbaal gekregen hiervoor en is al betaald.

Klopt, dit gaf de agent aan mij aan.
Ik vroeg om de camerabeelden, uhhh ja heb geen meting kunnen doen, camera beelden doen t niet.
Heb ik dus ook niet meer gehad, heb daar in mijn wob ook om gevraagd.

graspol
Master
 Bericht 
Nogmaals, plaats je brieven! En inhaalverbod is wél relevant voor de EMG, ookal is de boete al betaald.

Begrijp ik het goed dat je voor de snelheid géén bekeuring hebt gekregen?
Of is dat de sanctie waar je op dit moment tegen in verzet gaat ??

Want als er geen meting is gedaan, is het belangrijk om te weten wat er in het proces verbaal staat over hoe de meting is verricht en gecorrigeerd.

misterpd
Nieuwkomer
 Bericht 
Hallo Allen, even een update:

Gisteren de oproep voor de OM zitting binnen gekregen voor mijn snelheidsovertreding.
Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds geen videobeelden hierover ontvangen en ben dus heel benieuwd wat voor straf ze willen opleggen op een snelheidsovertreding waarover geen snelheid is vastgesteld.

Feitelijk
Master
 Bericht 
misterpd schreef:
Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds geen videobeelden hierover ontvangen

Die ga je natuurlijk ook niet krijgen.

misterpd schreef:
Gisteren de oproep voor de OM zitting binnen gekregen voor mijn snelheidsovertreding.

Dan zou ik me maar eens snel verdiepen in artikel 30 WvSv.

misterpd
Nieuwkomer
 Bericht 
Waarom niet?, de politie spreekt zelf van geconstateerde snelheid door middel van de boordcamera,hiervan wordt ook de snelheid aangehouden.
Hoe kan ik mijzelf verdedigen als de politie mij dit bewijs niet toont?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Constatering van de agent en voldoende omschreven PV is voldoende.

Ik moet tevens opmerken dat je zelf ook niet overloopt van duidelijkheid.

misterpd
Nieuwkomer
 Bericht 
Hoe en waarover zou je verduidelijking willen hebben?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Wat was je wobverzoek? Is er op beslist? Wat ontbreekt er volgens jou? Wat staat er in het PV. Welke tenlastenlegging is er?

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ]