» Juridisch » WOB helpdesk Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 2 berichten ]
Jasper785
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedemorgen,
Een kennis van mij is een hele tijd geleden (2 jaar terug) met een snelheid van 52 KM p/u na correctie geflitst binnen de bebouwde kom. Hij is destijds nooit staande gehouden en kan zich hier ook niks meer van herinneren.

Nu heb ik voor hem een WOB verzoek ingediend op 07-08-2016 om meer informatie m.b.t. deze strafbeschikking op te vragen. Dit verzoek hebben we aangetekend verstuurd naar Parket CVOM, Sectie wob, Postbus 8533, 3503RM Utrecht. Hier hebben wij geen reactie op ontvangen en vervolgens is er op 07-09-2016 een IGS verstuurd naar hetzelfde postadres.

Ook op deze IGS hebben wij geen reactie ontvangen.

Normaal gesproken gaat vanaf 21-09-2016 de dwangsom lopen, echter lees ik net dat dit vanaf 1 oktober 2016 afgeschaft gaat worden.
Geldt dit ook voor lopende verzoeken of geldt dit voor zaken die na 1 oktober 2016 plaatsvinden bij de kantonrechter?

ArneL
Pro
 Bericht 

Het lijkt erop dat er geen overgangsrecht is opgenomen in de wijzigingswet. Volgens de Afdeling heeft dat het volgende effect:
ABRvS 13 oktober 2010, ECLI:NL:RVS:2010:BO0240, r.o. 2.1 schreef:
(...)Zoals de Afdeling al eerder heeft overwogen - en overigens ook tot uitdrukking komt in aanwijzing 166 van de Aanwijzingen voor de regelgeving - is onmiddellijke werking de hoofdregel van het overgangsrecht (bijvoorbeeld de uitspraak van 7 juli 2010 in zaak nr. 200901747/1). Deze hoofdregel houdt in dat nieuwe regelgeving niet slechts van toepassing is op hetgeen na haar inwerkingtreding voorvalt, doch ook op hetgeen bij haar inwerkingtreding reeds bestaat, zoals bestaande rechtsposities en -verhoudingen.
Bij het nemen van een dwangsombesluit op of na 1 oktober zal het recht op een dwangsomvergoeding beoordeeld moeten worden aan het nieuwe recht lijkt mij.

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ]