» Juridisch » WOB helpdesk   

Postingstijd interval gedetecteerd van 295.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 49 berichten ]
Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
We geven dat advies om problemen in het vervolgtraject te voorkomen.

Door de enorme puinhoop bij de CVOM in Utrecht is het voorgekomen dat bij de stap naar de kantonrechter, de zekerheidstelling, ter grootte van het bedrag van de boete WEL betaald werd.
Echter die was door de CVOM niet in het systeem verwerkt en zodoende gaf het zaakoverzicht aan
dat de zaak NIET ontvankelijk was voor de kantonrechter. De kantonrechter verklaarde het beroep dus ongegrond en de zaak werd daarmee verloren (door een stommiteit dus van de CVOM).
In een aantal gevallen (waar dit kon) zijn we in hoger beroep gegaan bij het Hof in Leeuwarden.
Het Hof oordeelde dat de zaak, bij navraag bij het CJIB, WEL ontvankelijk was en verwees de zaak toen terug naar de kantonrechter. Na dit "rondje om het Hof in Leeuwarden" kon bv. @Furr zijn zaak toch nog winnen bij de kantonrechter.

In een aantal gevallen was hoger beroep niet mogelijk omdat het boetebedrag lager was dan 70 Euro.
Deze zaken zijn toen allemaal verloren bij de kantonrechter. Dit door verregaande fouten bij de CVOM :boos:

Om de CVOM tegen haar zelf te beschermen is dus het dringende advies om direct te betalen.
Zo kun je aantonen, door de acceptgiro met nog te voldoen 0.00 Euro van het CJIB in het vervolgtraject, dat de boete betaald is en de zekerheid is veilig gesteld.

Voorkom dus deze ellende en betaal meteen de bekeuring !
Je krijgt zonder meer te maken met het kantonrechterstraject. Je moet dus zonder meer zekerheid stellen.
De bezwaren worden standaard ongegrond verklaard. Dit is bewuste tactiek.
Bij het OM zijn ze er vanuit gegaan dat er dan nog maar heel weinig mensen naar de kantonrechter durven te gaan.
We hebben hier dus drastisch verandering in gebracht en geheel standaard ga je dus
via het Wob-stappenplan in beroep bij de kantonrechter.

Win je de procedure (en dat zijn er ondertussen al 10.000den geweest ) dan krijg je het bedrag vanzelf door het CJIB teruggestort.
Bij wie de boete een aanzienlijk bedrag is, doet er slim aan om ook de wettelijke rente te claimen.
Wob Stap 2 en 3 voorzien hierin.

OPMERKING:
Het bovenstaande betreft de Mulder bekeuringen bij afhandeling bij de CVOM in Utrecht
Een strafrechtelijke Transactie moet je zeer zeker niet meteen betalen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Sticky. Goed bezig Barbertje, thanks. :thumb:

maka
Nieuwkomer
 Bericht 
Maar in het geval van een Transactievoorstel moet je toch NIET betalen?

Furr
Master
 Bericht 
Zet dat er ff GROOT ONDER! ;)

Boland
Master
 Bericht 
maka schreef:
Maar in het geval van een Transactievoorstel moet je toch NIET betalen?

Nee nee en nog eens nee :)

Ogre
Master
 Bericht 
Is dit hele gebeuren eigenlijk al eens bij de ombudsman onder de aandacht gebracht ?

Furr
Master
 Bericht 
Boland schreef:
Nee nee en nog eens nee

Ja ja ja is het :P

Transactie NIET betalen? -> Ja KLOPT NIET BETALEN!

Figlio ideale
Master
 Bericht 
NIET betalen als er een vetgedrukte T rechtsboven op je brief staat...
Bij een vetgedrukte M dus WEL betalen...

maka
Nieuwkomer
 Bericht 
Wel ff handig denk ik omdat er groot onder te zetten ja, om verwarring te voorkomen! :kniktja:

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Gedaan :wink:

Furr
Master
 Bericht 
Top! :thumb:

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Thanx goed bezig Barbertje en Sandeman :kniktja:

maka
Nieuwkomer
 Bericht 
:thumb: :thumb:

Achiel
Master
 Bericht 
Zal morgen mijn M(ulder) boete direct betalen, op WOB verzoek sinds 23 april ofzo nog niks vernomen. Straks 2e aanmaning de deur nog uit.

ex0dus
Respect
 Bericht 
Waarom zou ik eerst betalen? Ik wil wel graag eerst wat gegevens zien voordat ik tot betaling over ga... Is dat echt zo nodig dan?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Heb je het eerste bericht van deze thread wel helemaal gelezen?

Barbertje
FS Juridisch
 Bericht 
Zie 1e post in dit onderwerp

ex0dus
Respect
 Bericht 
Ja, maar nu snap ik het inderdaad pas. Ik wacht toch eerst even af totdat ik de papieren binnen heb voordat ik ga betalen...
Heb ik in elk geval toch een mooie foto...

Frankster01
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik zie nu deze post pas. Misschien is het aan te raden om dan het WOB-stappenplan op: http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... enplan.htm ook nog even aan te passen :thumb:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Is er bij meteen betalen dan niet het risico dat het OM zegt dat je door meteen te betalen hebt aangegeven niet in beroep te gaan? Ik heb pas betaald nadat het beroep was afgewezen. Sterker nog, ik heb er nog een keer een extra brief over gehad dat ik zekerheid moest stellen om in beroep te gaan.

Furr
Master
 Bericht 
Cashcow: was he een T? Dan betaal je achteraf idd!

Nee meteen betalen bij een M, ik heb rondje naar Leeuwarden als eens gemoeten omdat ze het fout deden bij CVOM. En nee, de zekerheid is dan alleen iets eerder betaald dus geen reden dat je niet meer in beroep kan ;)

robinrobin
Weet de weg
 Bericht 

edit mod: verwijderd.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
@robinrobin, niet zomaar een topic van meer dan een jaar oud omhoog schoppen met dezelfde vraag als in een ander topic aub.

Niekeuh
Nieuwkomer
 Bericht 

CJIB schreef:
Verhoging aanmaningskosten
Heeft iemand op of na 1 juli 2011 een overtreding begaan, waarvoor hij een bekeuring heeft gekregen, dan krijgt hij bij een eventuele aanmaning te maken met hogere aanmaningskosten. Op de eerste aanmaning wordt een wettelijke verhoging toegepast van 50% en voor de tweede aanmaning geldt een wettelijke verhoging van 100%.

sacredfour
Pro
 Bericht 

Citaat:
In een aantal gevallen was hoger beroep niet mogelijk omdat het boetebedrag lager was dan 70 Euro.

Mijn boete is 37 euro, en ik kan wel in hoger beroep.
De kantonrechter heeft mijn zaak niet behandeld omdat ik de borg niet betaald heb.

getiem
Die hard
 Bericht 
Is de zoekfunctie verbeterd ofzo? Weer een schop van meer dan een jaar... :lol:

sacredfour
Pro
 Bericht 

Ik snap ook even niet hoe ik hier terecht kom!

tutuur
Pro
 Bericht 
toch staat er achter op een mulder dat je niet hoeft te betalen zolang de bezwaarprocedure opgestart is...
dat is dus het hele eieren eten van die directe niet-ontvankelijk/ongegrond verklaring?

Gendrikje
Master
 Bericht 
tutuur schreef:
toch staat er achter op een mulder dat je niet hoeft te betalen zolang de bezwaarprocedure opgestart is...
dat is dus het hele eieren eten van die directe niet-ontvankelijk/ongegrond verklaring?

Dat wordt geadviseerd om administratieve problemen met cvom en cjib voor te zijn. Soms krijg je een verhoging van het CJIB, ook al heb je bezwaar gemaakt. Dit komt omdat CVOM op hun manier het soms niet ontvangt.

tutuur
Pro
 Bericht 
maar kan ik nu dan ondanks de bezwaar procedure beter wel of juist niet betalen?

Gendrikje
Master
 Bericht 
Bij een T of een S bovenaan de brief niet betalen. Bij een M kan dat rustig.

thabakker
Master
 Bericht 

een al wat ouder topic zie ik, maar toch even een vraagje.

Na een wob verzoekje plus aangegeven te hebben bezwaar aan te tekenen heb ik een verhoging gehad.
In geval van bezwaar mag dit niet.

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
Hierdoor maak ik bezwaar tegen beschikking nummer 113298705. De gronden van bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen op te vragen documenten.

In principe mogen ze toch nog geen verhoging doorvoeren aangezien ik duidelijk schrijf dat ik bezwaar maak.
Ookal heb ikd e redenen nog niet opgegeven de boete werd al verhoogd terwijl de termijn van 4 weken die ik gekregen had om aan te vullen wat de redenen van bezwaar zijn nog liep.

CJIB nu aanschrijven?

pevo
Master
 Bericht 
Was een topic over, moet je even het CVOM of het CJIB bellen. Dan wordt in ieder geval de verhoging ongedaan gemaakt mits je het bezwaar kunt bewijzen te hebben ingediend.

thabakker
Master
 Bericht 

ik heb de brief waarin ik o.a het bovengeciteerde schreef.
De aanvulling heb ik uiteindelijk niet meer tijdig kunnen sturen, en alle gegevens kreeg ik uiteindelijk en na controle niets op aan t emerken dus dat hield toch al op.. maar de verhoging was al gekomen voor de einddatum van bezwaar die ik kreeg (4 weken) dus dat mag dan toch ten alle tijden (nog) niet?

Dus dan lijkt mij de eerste brief met daarin de aankondiging van bezwaar staat toch voldoende bewijs in dit geval?

bedankt in ieder geval

egeltjes
Master
 Bericht 
Furr schreef:
Nee meteen betalen bij een M, ik heb rondje naar Leeuwarden als eens gemoeten omdat ze het fout deden bij CVOM. En nee, de zekerheid is dan alleen iets eerder betaald dus geen reden dat je niet meer in beroep kan ;)

Ik heb nu een mulder lopen (of eigenlijk niet meer :boos: ) (rechts passeren van een hoofdagent op A7) die het gevaar van meteen betalen bloot legt.

- Acceptgiro ontvangen.
- Ruim op tijd betaald.
- Ruim op tijd bezwaar-/ beroepschrift opgestuurd naar cvom - in dezelfde envelop als wob-verzoek.
- Wob vezoek is keurig doorgestuurd naar diverse instanties.
- Cvom zegt keurig dat wob-verzoek op tijd is ontvangen (en dus bezwaar-/ beroepschrift).
- Zaakoverzicht vertelt dat deze mulderzaak definitief gesloten is.

Hoe krijg ik deze zaak weer open?
Ik kan zo mijn verdedigingstheorie, c.q. redenatie niet uittesten.

De rechtbank (info-balie) hier in alkmaar zegt dat ik toch bij het cvom moet wezen.

Arieb
Master
 Bericht 
egeltjes schreef:
Cvom zegt keurig dat wob-verzoek op tijd is ontvangen (en dus bezwaar-/ beroepschrift).

Dat hebben ze wel ontvangen, maar daar heb je geen bevestiging van, probeer dat eerst te krijgen. Of bewijs dat het in dezelfde envelop zat.

TMFKAV
Master
 Bericht 
egeltjes schreef:
- Ruim op tijd bezwaar-/ beroepschrift opgestuurd naar cvom - in dezelfde envelop als wob-verzoek.

Volgende keer in 1 fax verzenden O:)

svdongen
Master
 Bericht 

egeltjes schreef:
Hoe krijg ik deze zaak weer open?

Heb je al beroep tegen niet tijdig beslissen ingesteld bij de kantonrechter sector Mulder?

egeltjes
Master
 Bericht 
svdongen schreef:
Heb je al beroep tegen niet tijdig beslissen ingesteld bij de kantonrechter sector Mulder?

Is een goeie.

egeltjes
Master
 Bericht 
Bezwaar/ beroepbrief voor kantonrechter is afgegeven bij het cvom.

De datum-stempel voor ontvangst ging heel erg makkelijk.
Dit in tegenstelling tot de weigering van de vorige keer. 8)

Afwachten hoe dit verder zal gaan.

svdongen
Master
 Bericht 

:P Ben benieuwd

egeltjes
Master
 Bericht 
Dit wordt weer zo'n uitzoek projekt.

En gelukkig was er wat te doen in de jaarbeurs - cvom-gebouw zit er praktisch naast. :woop:

svdongen
Master
 Bericht 

egeltjes schreef:

:roflol:
Waar is dat ergens dan?

Feitelijk
Master
 Bericht 
svdongen schreef:

Eerst maar eens ingebreke stellen, niet?

svdongen
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Eerst maar eens ingebreke stellen, niet?

Is meestal wel slim; maar een beroep geldt ook als ingebrekestelling.

Aanhanger
Master
 Bericht 
svdongen schreef:
Waar is dat ergens dan?

Da's deze tent:

Streetview link

svdongen
Master
 Bericht 

Hm'm, ziet er groot uit

Aanhanger
Master
 Bericht 
Men zet de tering naar de nering.
Miljard omzet per jaar ofzo.

egeltjes
Master
 Bericht 
= Gebouw D

Afbeelding

Jaren terug al eens uitgezocht (en hier gepubliceerd) (ergens in 2006 heb ik deze foto gemaakt).

Pagina 1 van 1 [ 49 berichten ]